Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Als ik naar de foto van jouw dochter kijk, dan denk ik alleen maar oef! Goed dat jullie een nieuw zadel hebben! Hetzelfde zadel voor 2 verschillende personen is altijd lastig. Het lijkt wel alsof de zadelpasser hier een passende, weloverwogen keuze in heeft gemaakt? Ilayla schreef:De ruiter lijkt wat moeite te hebben om fijn te kunnen zitten, op de ene foto zit ze wat voorover, op de andere juist meer in stoelzit. Dat doet vermoeden dat het zadel niet helemaal in balans ligt.
Citaat:Ik zal een foto bijsluiten van t nieuwe (bruine) zadel met mijzelf en t oude zadel met mijn dochter.
Freya6 schreef:Even iets heel anders, Heeft het paard zomereczeem?
Het laatste zadel lijkt mij niet helemaal lekker liggen, kun je een second opinion doen met een andere zadel maker?
noviceh schreef:Ilayla schreef:De ruiter lijkt wat moeite te hebben om fijn te kunnen zitten, op de ene foto zit ze wat voorover, op de andere juist meer in stoelzit. Dat doet vermoeden dat het zadel niet helemaal in balans ligt.Citaat:Ik zal een foto bijsluiten van t nieuwe (bruine) zadel met mijzelf en t oude zadel met mijn dochter.
Ilayla schreef:Niemand kan vanaf een foto met zekerheid beoordelen of een zadel te lang is. Wat je op de foto wél kunt bekijken, is de balans van het zadel en hoe de ruiter daarin zit. De ruiter lijkt wat moeite te hebben om fijn te kunnen zitten, op de ene foto zit ze wat voorover, op de andere juist meer in stoelzit. Dat doet vermoeden dat het zadel niet helemaal in balans ligt.
De zitting oogt wat ruim voor de ruiter, terwijl het zweetblad qua lengte wel lijkt te kloppen. Dat zijn echter twee aparte onderdelen van een zadel; bij sommige merken groeit het zweetblad pas mee bij een grotere inchmaat. Dan moet je als zadelpasser inderdaad keuzes maken.
Hoe zit jij zelf in het zadel? Heb jij het idee dat je makkelijk in balans kan blijven zitten?
DuoPenotti schreef:Heel goed zie je het natuurlijk niet op een foto.
Maar het nieuwe zadel lijkt me net wel kunnen.
Sowieso draagt boomloos anders dan met boom en is een fractie te lang minder erg heb ik ooit geleerd.
Wel lijkt deze wat achterover te vallen. Maar misschien is dat ook wel de foto.
Zelf lijk je wel te passen maar zit je met nog wat spanning op je nieuwe paard.
Ik denk als je zelf meer op je houding let het heel fijn past voor jou
DuoPenotti schreef:Spanning is heel gewoon hoor, was zeker ook niet als kritiek bedoeld, maar dat het mooier gaat worden.
Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan nu een zadel te kopen.
Fijn zachte kussens ipv misschien niet meer de beste bij het oude.
En edix is toch nog redelijk aan te passen als de bespiering veranderd.
Plaats ook eens fotos van opgezadeld zonder ruiter.
Temeraire schreef:Zo vanaf de foto ziet het er goed uit.
Je zit er nog niet helemaal lekker in maar dat is nog onwennigheid begrijp ik. Ik zou eens rustig gaan rijden, beugels op juiste lengte, en dan nog eens foto's maken.
Je timing was goed denk ik, dat oude zadel ligt zo slecht dat je daar niet eerst mee rond moet rijden. Ook erg slecht voor de houding van je dochter. Door die stoelzit zit ze waarschijnlijk ook achter de beweging aan dus voor balans is het ook niet fijn.
Kleur is persoonlijk. Denk dat het al heel anders lijkt als je ook een bruin hoofdstel erbij hebt.
Oftewel mijn advies is shoppen