Op zoek naar kogelbeschermers voor Fries

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Op zoek naar kogelbeschermers voor Fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 23:47

Ik ben mijn oudere Fries van 22 jaar weer langzamerhand aan het trainen voor conditie. Hij heeft altijd wel t probleem gehad dat hij zich achter af en toe aan tikte want hij heeft hele forse grote kogelgewrichten (is barok/ oud Fries type) maar nu na ziekte en op leeftijd is het erger geworden. Ik heb peeskappen en kogelbeschermers (hele beschermset voor & achter) van QHP maat XL en ook een leren set maar t past allemaal net aan. Welk merk maakt XL of XXL die geschikt zijn voor grove Friese gewrichten? Ohja zoek wel van die ‘schelpen’ die dus aan beide kanten zitten want als t alleen aan binnenkant zit (strijklappen) dan gaat t schuiven

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 13:25

https://letty.nl/products/ld-strijklappen-fries , deze misschien? Ik weet nog van voor het internettijdperk dat ik daar al door de eigenaar van een Fries die ik verzorgde naar toe werd gestuurd vanuit de kop van Noord-Holland voor strijklappen voor haar.

Kabayo

Re: Op zoek naar kogelbeschermers voor Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 13:29

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 15:09

Jet dat zijn strijklappen en dat gaat dus ronddraaien bij hem. Ze hebben helaas geen kogelbeschermers zoals ik bedoel

Kabayo die zien er interessant uit. Zijn dus wel voor achter zie ik hoewel ze er voor mijn gevoel uitzien als peeskappen voor voorkant

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 15:41

Wacht even, die laatste zin had ik niet gezien. Ja, als die gaan draaien is dat geen optie. Die andere vind ik wel erg hoog voor strijklappen/kogelbeschermers.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 15:58

Dan zou ik voor eskadron gaan onze Fries heeft overal XL die goed passen maar eskadron is voor haar te groot in XL.