Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ibbel schreef:Vaak zijn ze zo voorwaarts omdat ze bang zijn voor het bit. Er zit vermoedelijk ook geen 'ho' op met de stang, denk ik zo.
Ik heb zelf nog nooit een paard gehad dat lekker op een Liverpool liep (allemaal D/E ponies met kleine mondjes) en eigenlijk altijd met een bokkebitje/Utrechtse stang gemend. En dat is dus een wat 'liever' menbit.
Tot ik een paard kreeg dat daar gewoon niet fijn op liep. Tong over het bit, niet halt willen houden. En de oplossing was dus een trens en géén zwaardere stang.
Kortom, ik zou het in een bak, dus onder gecontroleerde omstandigheden, gewoon met die trens proberen. En durf je dat echt niet aan, dan kan je een bokkebitje overwegen als minder zwaar en groot.
Ania schreef:Haal er ook eens een tandarts bij. Ik had iets soortgelijks, die bleek een tand kapot te hebben die eruit moest.
maar ik men niet alleen. Altijd met iemand met veel ervaring erbij en iedere week les.
dat zit wel goed. Het tuig had jk meegekregen van de oude eigenaar maar heeft ze nog eens nagelopen en opnieuw afgesteld omdat ik een nieuwe sulky heb die ze ook heeft afgesteld . Elisa2 schreef:Ik zou gewoon eens gaan droog mennen met verschillende bitjes, dan merk je gauw genoeg verschil. En dan voornamelijk met de B stang/ bokkebitje.