Protec - wat is het en waarom?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Protec - wat is het en waarom?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:34

Ik kwam net protec-equestrian tegen.. dit lijkt een soort beugel te zijn voor paarden die... denk ik, de lagen beschermt tegen een te harde inwerking van het bit? }:0

Wat is dit en waarom hebben mensen dit nodig? :?

Afbeelding

https://protec-equestrian.com/pages/about

Evercreek

Re: Protec - wat is het en waarom?!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:37

Als je zoiets nodig hebt om het paard tegen het bit te beschermen dan moet je serieus overwegen of je uberhaupt met bit kan rijden, maar dat is dan weer mijn harde mening :')
Ik heb hier nog nooit van gehoord, ben wel benieuwd of het misschien ergens anders voor is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:44

Enige wat ik me voor kan stellen is dat je het tijdelijk zou willen gebruiken na het trekken van wolfskiesjes. Voor wanneer je absoluut geen geduld hebt om te wachten met een bit tot de wondjes zijn genezen....

Dit is weer zo'n "ik heb een product waar ik nu een markt voor probeer te genereren", speculerend op een schuldgevoel van "een bit is gemeen" - gevalletje.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:48

Het paard voelt dezelfde druk als met het bit maar zonder pijn. Imo gewoon een lapmiddel zodat mensen in de mond kunnen rukken en als excuus kunnen zeggen: maar hij voelt geen pijn, want ik gebruik protec!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:59

Lijkt me ook totaal niet comfortabel zitten voor het paard, krijg een beetje flashbacks van de buitenboord beugel die ik vroeg had, heb ik ook veel blaren van gehad en die was aangepast op mijn mond in tegenstelling tot dit...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:45

Dit is lachwekkend op een vreemde manier. Produceren ""we"" nu echt zelf stokken waarmee dierenrechtenactivisten op de paardensport kunnen slaan, mét thuislevering inbegrepen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:18

Verschrikkelijk..die dingen lijken me juist pijnlijk en oncomfortabel voor het paard. En inderdaad.. als je dat nodig hebt met rijden kun je er beter geen bit in hangen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:20

What -O-

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:32

Ik zou zo hopen dat het bijna 1 april was -O-