Welke zadelhoes valt groot?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Welke zadelhoes valt groot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-25 10:44

Goed, de vraag is duidelijk :')
Ik heb een Wintec Wide dressuurzadel in 18 inch. Groot in alle opzichten dus. Er zat geen hoes bij, ik heb laatst bij de plaatselijke ruitersportzaak een fleece hoes gekocht maar het elastiek daarin is best stug en hoewel ik hem er wel omheen krijg trekt hij de zweetbladen krom -O-
Ik ben dus op zoek naar iets wat beter past. De Wintec-hoes heb ik in de winkel gepast maar die ging er ook niet lekker omheen. Ik vermoed dat het de wijdte in combinatie met de lange zweetbladen is wat het lastig maakt.
Heeft er iemand een idee wat zou kunnen passen? Voor mijn andere paard heb ik een Kent & Masters, die hoes is groot genoeg, maar daar heb ik er maar 1 van en worden volgens mij ook niet los verkocht.

Alvast bedankt voor de reacties!

NikkiB1991

Re: Welke zadelhoes valt groot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:22

Ik heb op een evenement wel eens een dame zien zitten die ze zelf maakte, in allerlei hippe printjes. Ik kan mij alleen echt niet meer herinneren wie dat was, maar misschien dat een andere bokker dat wel weet (een snelle Google leverde mij niks op). Op die manier kan je misschien wel aan maatwerk komen.

AM_KL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:29

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:50

Je kan er altijd een op maat laten maken, bijv. via Borduur en Kado Creatief uit Waspik te vinden op facebook. Zij is heel benaderbaar en denkt graag mee. Ik kan je via pb eventueel haar telefoonnr. geven, dan kan je appen.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:59

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 13:39

Ik heb 1 van de Kramer, die valt best ruim vergeleken met een andere zadelhoes die ik heb

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 13:44

Lemieux? Ik heb een brede wintec en bates wide en past beter dan de hoezen die erbij werden geleverd.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 14:49

NikkiB1991 schreef:
Ik heb op een evenement wel eens een dame zien zitten die ze zelf maakte, in allerlei hippe printjes. Ik kan mij alleen echt niet meer herinneren wie dat was, maar misschien dat een andere bokker dat wel weet (een snelle Google leverde mij niks op). Op die manier kan je misschien wel aan maatwerk komen.

Misschien deze: https://www.facebook.com/share/1YUaCjXiE5/

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 08:46

Bedankt voor de tips! Ik ga alles eens bekijken.
Karla's home made zadelhoezen zit hier op een steenworp afstand zie ik, dat zou weleens wat kunnen zijn :D