Passen deze peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Equinita

Passen deze peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 21:16

Hoi hoi,

Ik heb deze peesbeschermers gekocht omdat deze (hopelijk) beter ventileren dan "normale" peesbeschermers.

Ik zal jullie een lap tekst besparen, maar ze heeft een oud litteken en ik ben opzoek naar echt goed ventilerende kappen, die wel beschermen tegen wondjes van buitenaf.

Nu twijfel ik zelf over de maat, normaal zou ik ze dan gelijk terug sturen en een andere maat bestellen, maar ze hebben deze niet in maat pony/S, dit is een M. Ik heb al naar andere gezocht, maar die blijken zeldzaam in deze maat...

Wat denken jullie van de pasvorm? Andere opties die goed ademen en in maat pony of S verkrijgbaar zijn, zijn ook meer dan welkom!

Afbeelding

Afbeelding

mavantos

Re: Passen deze peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:43

Qua lengte passen ze, maar ze zijn te breed.

Je zou ze even een nachtje kunnen neerleggen met bijvoorbeeld een boek erop, zodat ze iets meer vormen en dan niet meer zo breed staan.

Als ze zo blijven zou ik ze wel terugsturen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:47

Ik vind ze ook te groot. Heb je al eens naar Gatuso gekeken? Die zijn heel licht en luchtig en vallen niet zo groot.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 22:20

Heb je ze niet gewoon te laag zitten? Probeer ze eens een centimetertje hoger te doen (even voetjes optillen om te checken dat ze niet te hoog zitten) en kijk dan nog eens.

Equinita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 22:34

Wij vonden ze idd ook te groot, maar hoopte ergens nog dat het meeviel... dan ga ik deze zoiezo terug brengen. Die van Gatusos heb ik idd ook al naar gekeken, maar nog geen maat pony gevonden, of zou cob dan wel passen? En wat is jullie ervaring daarmee, ben wel bang dat daar misschien takjes ofzo tussen steken in het bos omdat ze echt open zijn, niet met gaas of mesh ofzo.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 22:36

Dee_Es schreef:
Heb je ze niet gewoon te laag zitten? Probeer ze eens een centimetertje hoger te doen (even voetjes optillen om te checken dat ze niet te hoog zitten) en kijk dan nog eens.

Dit zou ik ook zeggen. Doordat ze onder de kogel komen ipv erop zitten, gaan ze afstaan. Ik zou ze dus nog een keer passen maar dan op de juiste hoogte.

Equinita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 22:39

Bielsje schreef:
Dee_Es schreef:

Dit zou ik ook zeggen. Doordat ze onder de kogel komen ipv erop zitten, gaan ze afstaan. Ik zou ze dus nog een keer passen maar dan op de juiste hoogte.

Oke oke, dan ga ik ze morgen nog eens proberen te passen, maar denk zelf dat ze dan te hoog zitten.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 22:40

Ik vind het nog niet eens zo heel gek, of zakken ze ook af? Te klein zou ik meer moeite mee hebben

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 22:42

Ik denk dat ze te laag zitten inderdaad.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 23:00

Equinita schreef:
Bielsje schreef:

Oke oke, dan ga ik ze morgen nog eens proberen te passen, maar denk zelf dat ze dan te hoog zitten.

Aan de bovenkant is nog ruimte, ik zou zo op het oog gokken dat er voldoende is maar dat kan tegenvallen.
Qua omtrek zijn ze iig niet te groot gezien het klittenband wat nog over is dus heb ik hoop voor de lengte :Y)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 23:02

Equinita schreef:
Wij vonden ze idd ook te groot, maar hoopte ergens nog dat het meeviel... dan ga ik deze zoiezo terug brengen. Die van Gatusos heb ik idd ook al naar gekeken, maar nog geen maat pony gevonden, of zou cob dan wel passen? En wat is jullie ervaring daarmee, ben wel bang dat daar misschien takjes ofzo tussen steken in het bos omdat ze echt open zijn, niet met gaas of mesh ofzo.

Mijn paard die normaal maat S heeft qua peeskappen heeft van de gatusos gewoon de maat L om. Die passen prima. Jou paard heeft zo te zien zelfs nog een iets langer pijpbeen als die van mij dus verwacht dat ze prima zullen passen. Ik vind ze heel fijn in gebruik. Heb ze gekocht om hem mee buiten te zetten en daar voldoen ze meer dan prima voor. Of er wat tussen gaat zitten als je in het bos gaat rijden kan ik geen antwoord op geven maar het lijkt mij onwaarschijnlijk.