Zadelpasser tweedehands zadels

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flynnieman

Zadelpasser tweedehands zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 20:13

Ligt het aan mij of bestaan ze amper, de zadelpasser met tweedehandszadels onder de 1000 euro? Ik heb niet zo een groot budget, max 700 a 800,maar zou wel graag een zadelpasser laten komen die me ofwel een tweedehands zadel kan aanmeten, ofwel me een merk en model kan aanraden die ik zelf tweedehands kan vinden. Heb er tot nu toe eentje gevonden en die vraagt bijna 300 euro voor enkel het consult, dat is mij te zot eerlijk gezegd. Lijkt wel alsof er enkel zadelpassers bestaan voor mensen die nieuw kopen of een grote smak geld uitgeven aan een zadel... Een Tekna, torowgood of Wintec ligt prima binnen mijn budget tweedehands, maar zonder passer weet ik toch niet welk zadel zou passen en welke boom maat ik überhaupt nodig heb?
Iemand misschien tips voor Regio Belgisch Limburg? Heb max 150 euro voor een consult...

Odetje92

Re: Zadelpasser tweedehands zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:54

Een zadelpasser vertelde mij laatst welke handelingen er moeten plaatsvinden om zo'n tweedehands zadel te checken voordat het weer aangeboden wordt, die kosten plus een stukje winst moet erin berekend worden om het rendabel te houden. Dat is het verschil tussen een tweedehands exemplaar van een zadel profesional te kopen of op de gok van marktplaats af en hopende dat het daar binnenin allemaal maar in takt is..

Dat kost dus geld en die zadelpasser wilt ook een fatsoenlijke boterham.
Dus helaas, het kost iets meer geld dan je hoopte

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 22:35

Denk dat ze er wel zijn. Mijn zadelpasser heeft volgens de website nieuwe zadels, maar bij navraag had ze ook tweedehands. Uiteindelijk vanwege voorkeur qua zit zelf gekozen voor een nieuw duurder exemplaar maar ik had ook klaar kunnen zijn voor 850
Zou gewoon informeren of de mogelijkheid er is. Zou er rekening mee houden dat ze er wel hun boterham mee moeten kunnen verdienen dus een passessie kost wel zo'n 150 a 200 euro,
maar wellicht is er ook mogelijkheid dat je een (bijv) wintec past en in overleg deze vervolgems zoekt op mp en dan met zadelpasser een controle doet en voor een 2e consult betaald.
Bij zadelpasser heb je wel vaak garantie

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 03:58

Veel zadelmakers beginnen er niet meer aan. Bovendien merk ik dat precies jouw visie (max budget van 800€) terwijl je een zadel vaak gebruikt en een behoorlijk probleem kan geven bij je dier op medisch gebied (wat ook weer geld kost). Zadelmakers makeb winst op de producten die ze verkopen en hebben vaak afspraken met fabrikanten. Krijgen extra korting bij inkoop etc. Die consulten kosten gewoon tijd en daar moeten ze vaak ook nog n end voor rijden. Heel eerlijk, ik zou ook niet voor 100€ per uur (minus 21% btw) langkomen hoor. Daar verdien je niks aan en de reistijd ben je ook kwijt. Maar als je nog een zadel kunt verkopen voor 1500-2000 euro waar je 800-1000 euro aan verdiend... Dan rij je wel.

Alle zadelmakers (en eigenlijk alle professionals) beginnen eigenlijk om dieren te helpen. Je doet het voor het dier. Maar uiteindelijk merk je dat de ruiters het probleem vaak zijn (niet allemaal uiteraard). Voor prikkie een zadel, willen aan alle kanten advies en beoordeling via de app, marktplaatsadvertenties die doorgestuurd worden en als jij dan zegt: dat is het juiste merk en maat en ding blijkt belabbert te liggen (want scheef oid) gaat jouw naam te grabbel. Ik geloof graag dat zadelmakers er wel klaar mee zijn zo af en toe. Zo warm is het paardenwereldje nu ook weer niet. Om nog te zwijgen over de fijne 'concullega's'

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 10:18

Als je dat budget wilt uitgeven kan je toch ook een nieuwe wintec kopen? Dan zit vaak de zadelpas sessie gewoon bij de aankoop in?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 19:49

_bloempje01_ schreef:
Als je dat budget wilt uitgeven kan je toch ook een nieuwe wintec kopen? Dan zit vaak de zadelpas sessie gewoon bij de aankoop in?

Wintec past niet op alle paarden..

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 20:39

Odetje92 schreef:
_bloempje01_ schreef:

Wintec past niet op alle paarden..

Nee want geen enkel zadel past op elk paard.....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 21:56

Probeer eens AJ Horseproducts. Zit in Tilburg. Misschien komt ze ook wel bij jou in de buurt.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 22:19

SR Horseproducts en Jillz Zadels zo even 2 namen die bij mij opkomen. Maar er zijn er zeker meer.

Tweedehands zadels is de marge inderdaad veel lager dan op nieuwe zadels. Bovendien loop je daar als zadelpasser veel meer risico mee. Ook de zadelpasser kan namelijk een miskoop doen, op gebreken maar ook op zadels die het dan eigenlijk net niet blijken te zijn en ze er dus mee blijven zitten. Tel daarbij op dat er werk in zit om ze te openen voor controle en weer een nette vulling te geven.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 22:46

Countrymill heeft tweedehands zadels

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 23:06

Ik heb een aantal weken geleden een tweedehands zadel gekocht bij Vrielink Ruitersport. Was 750 euro en ik kon mijn oude zadel inruilen

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 06:44

Zadelmakerij Jade heeft soms ook wel tweedehands in de bus!

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 07:40

Countrymill heeft tweedehands zadels onder de 1000!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 07:50

Komt alleen niet op locatie in principe. En is voor ts wel een eindje rijden. Wij gaan er volgdende week heen, tweedehands zadel wat we via het jonge paarden programma hebben omruilen. Dat is echt een super systeem. Per dag dat je het zadel hebt schrijf je 1 euro af. En als je voor controle komt en het is niet meer verder aan te passen kun je het omruilen voor een wel passend 2e hands zadel.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 08:40

Per dag schrijf je een euro af, dat is wel behoorlijk pittig, of niet? Als je zadel origineel 750 euro was is die na twee jaar "niks" meer waard?

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 09:24

Als je interesse hebt in wintec, kan je animalisa contacteren. Die zit in Noord Brabant maar je kan ook naar haar toe.
Ik woon zelf ook in belgisch limburg en ga elk jaar naar haar toe.
Ik heb bij haar onlangs een nieuwe wintec gekocht voor mijn dochter. (Heb zelf een D&B zadel maar mijn dochtertje is daar nog te klein voor. Dus hebben we een goedkoper maar passend(!) zadel gezocht). Ik heb geen 1000 betaald.

Zij heeft geen tweedehands maar als je zelf zadels mee neemt, past zij ze wel (heeft ze ook bij mij gedaan).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 12:34

Duhelo schreef:
Per dag schrijf je een euro af, dat is wel behoorlijk pittig, of niet? Als je zadel origineel 750 euro was is die na twee jaar "niks" meer waard?

Het is voor jonge paarden he, die groeien er veel sneller uit. Dit zadel hebben we in juni aangeschaft. Wel voor een ander paard die we helaas in hebben moeten laten slapen. Gelukkig mogen we hem op ons nieuwe paard wel inruilen voor een passend zadel het restant van het bedrag passen we dan bij.

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 15:10

Ik heb contact gehad met de paardenschuur op aanrader van een andere bokker. Die hebben nieuwe wintec zadels voor onder de 1000,- inclusief consult etc. Heb ik me toen even in verdiept en dat was toch heel interessant. Bel even, zeer kundig.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:43

Iemand nog tips mbt bovenstaande maar dan locatie Noord-Brabant?

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:38

www.wellsaddlezadelmakerij.nl uit Well bij Den Bosch heeft veel 2e hands en is dealer van Wintec. Er liggen zeker wel wat mogelijkheden voor een kleiner budget. Komt op lokatie maar je kunt er evt ook heen met paard om de berg zadels samen door te spitten. Wellsaddle heeft ook een jonge paarden traject.