Zadel aanbevelingen trekpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Zadel aanbevelingen trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-25 13:40

Hoi allemaal, het zadel dat we bij Maddy hebben aangeschaft wordt wat te krap en ik ben me nu aan het oriënteren op zadelpassers hier in Denemarken. Het helpt nogal om te weten naar welk merk ik me kan richten dus vandaar dit topic.. Welke merken zijn volgens bokt aan te raden?

Ik zat te denken aan een Wintec Wide dat misschien kan passen, maar kom niet veel verder dan dat. Ook ligt er nu een of andere wintec op dat dus te smal wordt en niet wijder kan :') .

Hierbij een foto van het slachtoffer:
Afbeelding

Afbeelding

Maddy is iets van 1.70 schofthoogte, mijn vriend die er hier op zit is 1.86 en het zadel is een of andere wintec maar ik weet dus niet welke, 18 inch

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Zadel aanbevelingen trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 13:50

Massimo
GFS Cob (niet de gewone)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 08:13

Ik reed met aan Barefoot Arizona op mijn trekpaard. Dat zat echt perfect ondanks dat hij behoorlijk rond was met hoge schoft.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 08:58

Thorowgood cob T4 is ook een zadel voor hele brede paarden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-25 08:58

Dankjewel allemaal :D !

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 09:21

Misschien gek, maar bij de hartjeshoeve rijden ze met trekpaarden. Misschien kun je hen eens bellen en vragen voor tips.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 09:29

Daar heb ik zelf op een kieffer gezeten terwijl die voor mijn tinkers niet breed genoeg gaat.
Maar zag ook massimo.

Dus ook diverse merken daar.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 09:34

Ik zou de Wintec wide links laten liggen. Die wordt breder in de takken van het kopijzer, maar bovenaan niet. Mijn Groninger ruin had genoeg ruimte zolang hij rechtuit liep. Beetje buiging en het zadel ging klemmen bij de schoft.

Thorowgood of GFS zou ik zeggen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-25 09:37

MyChoice schreef:
Ik zou de Wintec wide links laten liggen. Die wordt breder in de takken van het kopijzer, maar bovenaan niet. Mijn Groninger ruin had genoeg ruimte zolang hij rechtuit liep. Beetje buiging en het zadel ging klemmen bij de schoft.

Thorowgood of GFS zou ik zeggen.

Dat is een fijne opmerking. Maddy is flink wat breder dan een Groninger ook := ze heeft gelukkig een klein beetje schoft tegenwoordig maar verder is ze recht als een plank bovenop

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 09:40

Deuber heb ik op mijn trekpaard gehad. Wel op maat laten maken want dan kan je de breedte van het tussen kanaal bepalen. 2e hands zijn die vaak te smal.

En op dit moment heb ik een edix tudor erop liggen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 09:46

Hier een Massimo op mijn breed gebouwd trekpaard. Alles met thorowgood boom er in was te klein want de grootste boom was nog te smal. Ik had eerst een hastilow concept zadel. Ontzettend fijn zadel maar hij groeide eruit. Wintec kan wel breedt genoeg gezet worden. Ons smal gebouwd trekpaard heeft een ideal extra wide.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:21

Robin Cooijmans op insta heeft een Belg. Volgens mij rijdt hij met Edix. Je zou eens kunnen kijken :-)

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 12:00

Terugkeer van bridant (hopelijk schrijf ik dat goed) op insta rijdt haar trekpaard door belgie met een ghost buttera !

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:39

Ik zou een Ghost testzadel op laten sturen voor zon brede.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:45

Je hebt een lookalike van de mijne!
Maar ik ga volop voor boomloos! Ghost ,of als je naar de klassiekere modellen wil bv hidalgo.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:56

Boomloos zou inderdaad ook wel kunnen, daar had ik even niet aan gedacht.

Voor Mel heb ik een trekker gehad in het begin en dat was voor toen best goed..

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:24

Trekker is van deuber. De opbouw van boom is er natuurlijk niet maar verder vind ik de zit hetzelfde over komen.

Ghost en barefoot ging op mijn trekpaardje echt niet. Alles schoof naar achter door de grote schouder.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:55

Ah kijk, en hier is ghost een van de favorieten op de mijne, zowel op mijn trekpaarden als op mijn PRE.
Verder ligt Hidalgo en Astoria ook super, Flexee ook. De paddles ook. Trekker lag bij mijn nu oudste trekpaard dan weer niet zo fijn. Barefoot ging snel glijden en zat voor mij véél te breed.

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:56

Ja ik denk dat gewoon veel verschillende passen en uittesten het beste is.

Barefoot was voor mij ook veel te breed. Schijnbaar is de pro versie tegenwoordig wel smaller begreep ik

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:05

Van Ghost en barefoot was ik indertijd bij mel echt geen fan, maar dat is inmiddels 5 jaar terug.

Het enige is, ik heb hier nog geen passers gevonden met veel verschillende merken dus ik wil er vrij enthousiast over zijn voordat ik een paar duizend kronen aan een pas consult uitgeef :P

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:11

Ja dat snap ik. Ik dacht dat edix wel goed vertegenwoordigd is in de Scandinavische landen.
Dan heb je iig allerlei keuzes van barefoot achtige modelen tot dressuur en western. De ene zonder boom en de andere met een semi boom.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:39

Hier ligt er nu een Freemax op. Maar die ligt niet helemaal stabiel meer nu mijn paard volledig is uitgezwaard. Er is een Deuber Creek Flex fit in bestelling. Ze hebben bij Deuber sinds kort de XL flex fit boom en de Creek is speciaal ontworpen voor brede paarden. Maar goed, dat is als je western wilt.

Ik heb ook altijd heerlijk op een simpele Barefoot Cheyenne gereden. Lag als een huis. En nu de pro versies ook echt smaller zitten zou ik dat echt overwegen.