Vliegen/regendeken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JillAthos92

Vliegen/regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 12:26

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje:

Vanaf donderdag gaat het de hele week regenen, nu is me paardje 19, en hij heeft lichterlijk atrose, en last van wat stijve spieren.
Dus ik wil voor hem toch misschien een vliegen/regendeken kopen raden jullie dit aan.
Ik vind het lastig want ze staan 24/7 nu op het land, maar het is nog wel 20 graden.
Weet niet zo goed waar ik goed aan doe wil m dan zo graag helpen, maar weet dan ook niet of het dan te warm gaat zijn.
Zouden jullie hierin mee kunnen denken ? En welke ik dan het beste kan aanschaffen?

Alvast heel erg bedankt!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 12:38

Als je kijkt bij Hypostore ( bijvoorbeeld) hebben ze waterdichte vliegendekens. Die zijn aan de bovenkant waterdicht en de zijkanten zijn van andere stof, zodat ze het niet te warm hebben onder de deken. Er is genoeg keuze. Ik heb geen ervaring met dat soort dekens, dus je moet zelf even kijken. Ze zijn er tussen de 80 en 200 euro. Dus keuze genoeg. Ik weet natuurlijk niet wat voor merk dekens jouw paard normaal op heeft, want de ene deken ligt gewoon beter als een andere.

DubbelFun

Re: Vliegen/regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 12:59

JillAthos92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 13:00

Misty12 schreef:
Als je kijkt bij Hypostore ( bijvoorbeeld) hebben ze waterdichte vliegendekens. Die zijn aan de bovenkant waterdicht en de zijkanten zijn van andere stof, zodat ze het niet te warm hebben onder de deken. Er is genoeg keuze. Ik heb geen ervaring met dat soort dekens, dus je moet zelf even kijken. Ze zijn er tussen de 80 en 200 euro. Dus keuze genoeg. Ik weet natuurlijk niet wat voor merk dekens jouw paard normaal op heeft, want de ene deken ligt gewoon beter als een andere.

Hij heeft normaal altijd bucas dekens ! Maar ben alleen bang dat het mis met 20 graden als nog misschien te warm gaat zijn ?

JillAthos92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 13:02

Dries1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:18

Ik gebruik een Vliegendeken met regenrug voor mijn paard. Is warmer dan een gewone vliegendeken. Tot ca 20/22 gebruik ik de deken met regenrug als er regen is voorspeld (of ik hem minder stoffig uit de wei wil halen voor wedstrijd) en boven de 22 graden een normale vliegendeken…

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 11:13

Ik gebruik ook een vliegendeken met regenrug, tot 20 graden is mijn merrie er comfortabel onder.

Vanes_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:05

De bucas sun shower is geschikt voor zonnige regendagen. Kan gebruikt worden tussen de +10 en +20 graden, daarbij weerkaatst het de zon door de zilveren buitenkant waardoor je paard niet te warm wordt. Er zit ook een extra gaas laag aan de binnenkant, voor optimale lucht doorlaatbaarheid.
Ik ben er erg blij mee voor ons paard, die over het algemeen toch snel te warm wordt.