Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Luckyshot79 schreef:Voor mijn 5 jarige fjord ben ik op zoek naar een zadel. Dit blijkt nog niet zo makkelijk te zijn voor zijn korte, ronde lijf (wat door het inrijden de komende tijd waarschijnlijk ook nog veel gaat veranderen) Ik heb een zadelpasser naar een Wintec zadel laten kijken, maar deze lag veel te hoog en was ondanks verwisselbare boom niet goed passend te krijgen. Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer, ben een beetje zadelmoe geworden geloof ik.
Ik heb momenteel een klein budget (rond de 500) en ik ken weinig zadelpassers met 2e hands zadels in Zuid-Limburg.
Er zullen vast meer fjorden eigenaren zijn die hier tegenaan lopen. Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Femke_Tweety schreef:Luckyshot79 schreef:Voor mijn 5 jarige fjord ben ik op zoek naar een zadel. Dit blijkt nog niet zo makkelijk te zijn voor zijn korte, ronde lijf (wat door het inrijden de komende tijd waarschijnlijk ook nog veel gaat veranderen) Ik heb een zadelpasser naar een Wintec zadel laten kijken, maar deze lag veel te hoog en was ondanks verwisselbare boom niet goed passend te krijgen. Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer, ben een beetje zadelmoe geworden geloof ik.
Ik heb momenteel een klein budget (rond de 500) en ik ken weinig zadelpassers met 2e hands zadels in Zuid-Limburg.
Er zullen vast meer fjorden eigenaren zijn die hier tegenaan lopen. Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Probeer eens een zadelmaker die werkt met het merk thorowgood,
En denk dan aan boom type cob
(Opbouw kan vervolgens dressuur, springen of endurance zijn, net wat je eigen voorkeur is)
Dat type is echt speciaal voor kortere, rondere paardjes.
Voor mijn paard was het een uitkomst, voor mijn portemonee ook.
Luckyshot79 schreef:belle_boef schreef:Je kan alsnog een zadelmaker laten komen. Toch wat merken en modellen passen en kijken wat je tweedehands kan vinden.
Ik kan tot nu toe weinig zadelpassers in Zuid-Limburg vinden die 2e hands zadels verkopen