Kent iemand deze (western )zadels

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Kent iemand deze (western )zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-25 15:01

Ik kan een aantal zadels overnemen uit een faillissement, ik vroeg me af of vraag naar is en hoeveel ze ongeveer waard zijn. En ...wat voor zadels de laatste zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anker_20

Re: Kent iemand deze (western )zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 15:36

Recado-zadels, Argentijnse gauchozadels.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 16:04

Geen idee maar die derde is wel tof :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 16:07

Da's een Australian stock saddle.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 16:36

Lijkt deel westernzadels, deel recado, deel stockzadels. Kwaliteit lijkt lang zo verkeerd niet. Al is niks echt te zeggen zonder het merk/ type/ jaartal erbij

De ellende met zulke zadels is wel dat het passen erg precies komt waardoor ze lastig te verkopen zijn en zadelpassers/ verkopers bieden voor inkoop vaak een schijntje als je niet ook een zadel aankoopt. Maw in theorie lucratief maar in de praktijk veel gedoe.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 16:43

Of je moet zelf een leuke kudde hebben, wie weet past er wat :D

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:00

De 1e lijkt een circle y kunnen zijn en de 4e foto Billy Cook. Kan je foto's maken met de merken duidelijk zichtbaar?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-25 17:15

Dubbel
Laatst bijgewerkt door Mist op 23-08-25 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-25 17:27

crazycactus schreef:
De 1e lijkt een circle y kunnen zijn en de 4e foto Billy Cook. Kan je foto's maken met de merken duidelijk zichtbaar?

Ja klopt, zal even alles uploaden
Pfff..... :7

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 17:35

Die cutter heb ik misschien wel interesse in. Hoeveel zou je daarvoor willen vragen? Dat is het circle y zadel

Die billy cook is een kwaliteitszadel die vaak voor 600 te zien is tweedehands

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-25 21:46

Die JM Capriolia (dat moet dat beige zadel zijn met die wrap om de horn) is een mooi zadel zo op de foto. Maar vraag me wel af wat de zitmaat is, want het zadel lijkt wel erg lang als het een normale 16 inch is.
Ben ook wel benieuwd naar de prijzen.

En ook wel benieuwd naar wat zo'n recado zadel moet kosten.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-25 08:26

Het moeilijke eraan is dat ik een bod moet doen op de hele partij. Die recados zijn boomloos begrijp ik? Passen dan quasi op elk paard?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 09:39

Mist schreef:
Het moeilijke eraan is dat ik een bod moet doen op de hele partij. Die recados zijn boomloos begrijp ik? Passen dan quasi op elk paard?

Nee, boomloos past ook niet op ieder paard.

Ik zou gemiddeld 300 euro per zadel bieden. Als je er tenminste zelf ook nog wat aan over wilt houden.

Zelfs voor de merkzadels gaat het best moeilijk worden een koper te vinden. Iedereen wil Westernzadels (ook wel terecht) passen met de kale boom, en dat is heel lastig met 2e-hands zadels. Voor Australische en de Zuid-Amerikaanse/Gaucho zadels is sowieso een kleine markt.

Als je die Billy Cook, Circle Y en Jim Taylor aan bv Eurohorse zou aanbieden (die kopen weer zadels in, tegenwoordig, begreep ik), mag je blij zijn dat je er 400-500 voor krijgt. Wat betekent dat zij ze voor rond de 800 euro zullen willen en kunnen verkopen. Maar dat gaat je als niet-zadelpasser gewoon niet lukken.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:08

Om hoeveel zadels gaat het in totaal ?
Hoeveel westernzadels, hoeveel andere ?
En - niet onbelangrijk- wat betekend faillissement?
Ga je ze nog via de oude eigenaar kopen of via de curator?
Dat kan namelijk behoorlijk de prijs bepalen.

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:30

Klopt het dat het hier om 6 zadels gaat?

De australier zag ik toevallig laatst nog op marktplaats verschillende van staan zo rond de 150-200 euro.

Billy cook is een geliefd merk, maar het ligt er heel erg aan welke je hebt en welke maat.
De "echte" western ruiter koopt in mijn ervarig vaker bij een zadelpasser en bij een (voor hun) bekendere winkel.

De hobby ruiter vind deze zadel misschien wel iets. Dan is de maat SQ of Q vaak het gemakkelijkste te verkopen.

Ik zou voor alle 6 1000 euro direct cash willen geven. Eventueel tot 1200 maar meer echt niet als je winst wilt maken.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 11:47

Built Cook en Circle Y zijn hier bekende merken. Maar je weet natuurlijk nooit of ze okay zijn. Mooie zadels zo te zien ook qua kwaliteit.

Bijzondere zadels die laatsten van je eerste set foto’s. Daar moet je maar met de juiste koper voor vinden. Qua smaak en pasvorm. Lijkt idd Argentijns/gaucho zadels. En een Australian stock.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 05:16

Je hebt best kans dat je er mee blijft zitten of dat bet veel gezeul wordt. Want mensen willen passen dus moet het zadel verplaatst. Ik zou 500 voor alles bieden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 07:40

Westernzadels verkopen is heel lastig. Ik heb hier nog een merkzadel liggen wat niet past op het paard waar het op lag. Ik wil er minimaal 350 euro voor hebben. En dat lukt al niet. Het is een prachtig cutting westernzadel met enorm veel tooling. Mogelijk vinden mensen de 15 inch te klein, maar zelfs ik pas er met mijn 1.82m gewoon in. Heeft een fijne 'equitation' zit. Het is bij mij dan zo, als uiteindelijk niemand het zadel wil kopen voor wat ik er minimaal voor te hebben, dan gaat het op een gegeven moment gewoon geheel gesloopt de container in.
Het is het minimale bedrag, of niemand krijgt het. Zo ben ik dan ook.
Maar het geeft aan dat westernzadels moeilijker zijn dan gewone zadels.

Misschien kun je ze opkopen met iemand anders samen om minder risico te lopen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 08:31

germie schreef:
Westernzadels verkopen is heel lastig. Ik heb hier nog een merkzadel liggen wat niet past op het paard waar het op lag. Ik wil er minimaal 350 euro voor hebben. En dat lukt al niet. Het is een prachtig cutting westernzadel met enorm veel tooling. Mogelijk vinden mensen de 15 inch te klein, maar zelfs ik pas er met mijn 1.82m gewoon in. Heeft een fijne 'equitation' zit. Het is bij mij dan zo, als uiteindelijk niemand het zadel wil kopen voor wat ik er minimaal voor te hebben, dan gaat het op een gegeven moment gewoon geheel gesloopt de container in.

Dus je gaat liever een zadel kapot maken en er geen cent voor krijgen dan dat je een lager bod accepteert van iemand die er vervolgens heel blij mee zou zijn? Daar kan ik echt met mijn pet niet bij....

En ik zou voor de zadels uit de OP samen niet meer betalen dan +- 750 euro voor alles bij elkaar. Die krijg je lastig weer verkocht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 08:34

Dat zijn wel mooie, degelijke zadels die best minstens 500 euro per stuk op zouden moeten brengen normaal gesproken.....maar zie de kopers maar eens te vinden waarbij ze goed op het paard liggen en ook nog lekker zitten.

De waarde is 1 ding, maar ze ook daadwerkelijk stuk voor stuk verkocht krijgen is weer een ander verhaal.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 08:38

Ik heb geen verstand van western zadels, maar ik zou er met een dergelijke partij ook vanuit gaan dat er misschien 1 of 2 helemaal niet meer verkoopbaar/bruikbaar zijn doordat ze bijvoorbeeld scheef zijn of er iets anders aan mankeert. Dat zou ik ook meenemen in de prijs.
Meer in: reken jezelf niet rijk.

Verkopen is ook voor dressuurzadels vaak erg lastig. Laat staan voor Western...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 09:52

Tink89 schreef:
germie schreef:

Dus je gaat liever een zadel kapot maken en er geen cent voor krijgen dan dat je een lager bod accepteert van iemand die er vervolgens heel blij mee zou zijn? Daar kan ik echt met mijn pet niet bij....

En ik zou voor de zadels uit de OP samen niet meer betalen dan +- 750 euro voor alles bij elkaar. Die krijg je lastig weer verkocht.

Ja, en wat is er mis mee? Ik mag het aan iemand gunnen die de prijs bepaalt wat ik er voor wil hebben. En anders mag ik ook zelf bepalen wat ik er mee ga doen toch? Het is immers MIJN zadel.

Ik heb eens een westernzadel van Dale Chavez verkocht voor 150 en die lag dus een maand later voor 750 euro bij Arthur. En bij deze was er iemand met een verhaal van niet te veel geld, maar had zadel nodig voor haar paard. Maar de naam kwam me bekend voor. Oh ja, die heeft gewoon een westernwinkel. Dan meld je je eerlijke verhaal en niet van niet te veel geld en toch zadel nodig, blabla. Met het eerlijke verhaal had ik het waarschijnlijk verkocht, maar nu niet.
Het is tenslotte mijn zadel, dus ik mag weten wat ik er mee doe. Het ligt inmiddels af en toe echt wel in de weg. Ik ga nog wel weer een poging doen om het te verkopen, dat natuurlijk wel. Maar als ik echt de ruimte nodig heb, tja, dan maak ik een keuze.