Tips gezocht verkopen uniek hoofdstel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Tips gezocht verkopen uniek hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-25 10:04

Hi bokkers!

Ik zal vast niet de enige of eerste zijn die hiermee stoeit: ik heb 2 jaar geleden een zelf ontworpen hoofdstel met de hand laten maken voor mijn merrie, die nu op pensioen staat. Ik heb geen ambities om ooit nog te gaan rijden, dus zou ik het hoofdstel graag verkopen. In eerste instantie wilde ik het houden als decoratie aan de muur, maar het is zo’n mooi en goed gemaakt hoofdstel, van dik maar soepel tuigleer, dat ik het zonde vind dat het niet gebruikt wordt. Ook was ik er zo zuinig op dat ik het uiteindelijk niet veel gebruikt heb en er dus ook weinig herinneringen aan heb.

Afbeelding

Afbeelding

Nu komt het lastige: ik heb er toentertijd 350+ euro voor betaald. Ik krijg het dus niet over mijn hart om het voor 30-50 euro te verkopen zoals de meeste tweedehands hoofdstellen.

Hebben jullie tips voor websites / (facebook) groepen, etc, waar dit soort hoofdstellen goed verkocht worden?

Narnia_98

Re: Tips gezocht verkopen uniek hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 10:18

Wat is je richtprijs?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-25 10:23

Mijn richtprijs is 200 euro, maar die is nog onderhandelbaar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 10:28

200 ga je er echt niet voor krijgen. Het is een gebruikt hoofdstel. Dan zit je op maximaal de helft. En tja, ik denk dat je met 100 euro blij moet zijn. Er is zo veel te koop wat hier ongeveer op lijkt dat 100 echt wel de max is en dat inclusief teugels. Ik vind 75 voor mij zelf ook ruim betaald als ik het zou willen kopen.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 10:33

Heb je al eens geprobeerd in middeleeuwse/reanactment groepen op fb? Ik zit nu zelf als fotograaf wel in die niche van thema kledij en harnachement te verzamelen en zelf te maken, maar je moet inderdaad wel al wat mensen kennen die zo iets specifieks willen kopen. Of via de person die het gemaakt heeft voor je toen? Misschien dat die via sociale media kanalen wel aan een overkoper kan raken als ze een post ofzo erover kan delen? Moest ik mijn eigen Ijslander hebben ipv een verzorgpaard momenteel zou ik ervoor staan te springen om het over te nemen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 10:35

Neem eens contact op met Rossfechten hier op bokt. Hij zit een beetje in de richting re-enactment en dergelijk en heeft daar vast ook een netwerk. Er zijn er nog een paar op bokt trouwens, die aan Middeleeuws of fantasie 'kostuumrijden' doen. In die hoek moet je het zoeken denk ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 10:38

Het is een niche-market die je zoekt dus het zal idd niet makkelijk zijn om snel een koper te vinden die het voor een mooie prijs weet te waarderen.
Je zou ebay.de eens kunnen proberen en dan niet alleen onder zadel&tack, maar ook bijv. onder de onderwerpen die Ibbel noemt.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-25 10:42

Ik heb inderdaad een aanvraag gedaan om toegelaten te worden tot paarden re-enactment verkoop groepen op facebook, en ook al bij een paar specifieke IJslander groepen.

Ik weet dat het een tweedehands hoofdstel is, maar toch ben ik niet snel geneigd om het voor een paar tientjes van hand te laten wisselen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 10:47

Zou ik ook niet doen, dan is de emotionele waarde groter en zou ik het mooi zelf houden.