Welk kunststoffen, ongebroken bit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Welk kunststoffen, ongebroken bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-25 19:23

Mijn nieuwe merrie heeft best een zacht mondje en loopt fijner op een niet-metalen bitje. Heb er nu een ongebroken appelbitje in, en die vindt ze helemaal prima. Oude eigenaar reed haar op een ongebroken kunststoffen Trust bitje. Nou vind ik zelf die kunststoffen bitten wat minder, want daar kauwen ze nog wel een keer een scherp randje aan. Maargoed, merrie is duidelijk, dit heeft ze het liefst, dus dat moet het zijn. Welke van dit soort bitten raden jullie aan m.b.t. kwaliteit? Wat blijft mooi? Trust is aan de prijs, maar als ze daar geen beschadigingen in knagen is dat niet zo'n probleem, maar ik heb geen idee wat er verder nog te koop is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 19:55

Winderen.
Geen ervaring mee. Maar om aan te geven dat het bestaat.

En wel metaal, titanium, maar ander soort. Voelt warmer en is lichter dat wil ze ook niet?
Dan kun je naar fager kijken.

En dan heb je van oa trust en fager ook nog de leren varianten

EngeltjeS

Re: Welk kunststoffen, ongebroken bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 19:58

BR heeft ook mooie (wit) kunststoffen bitjes. Lijkt op de trust, maar voelen wel iets anders aan. Die aanschaf is veel lager dan een Trust Innosence.

Zelf rijd ik al jaren op een Trust Innosence en ben er echt zeer tevreden over!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 20:11

Mijn merrie heeft hetzelfde en die wil dan ook nog eens perse ongebroken. Ik rijd haar met een sprenger duo watertrens.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 20:16

Winderen vinden mijn paarden echt niks. Lomp en dik.
Ik gebruik voor al mijn paarden Beris bitten voor kunststof. Nooit geen scherpe randjes en veel keus in vormen, diktes en hardheid. Te koop bij Agradi.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 20:22

_Zsazsa_ schreef:
Winderen vinden mijn paarden echt niks. Lomp en dik.
Ik gebruik voor al mijn paarden Beris bitten voor kunststof. Nooit geen scherpe randjes en veel keus in vormen, diktes en hardheid. Te koop bij Agradi.

De slim is 14mm

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 20:23

Hoe was het bit bij de vorige eigenaar? Bij een paard dat niet op het bit knaagt, gaan die trust bitten ook 'oneindig' mee. Die van mij heeft er nooit op gebeten toen ik er nog mee reed

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 20:51

EngeltjeS schreef:
BR heeft ook mooie (wit) kunststoffen bitjes. Lijkt op de trust, maar voelen wel iets anders aan. Die aanschaf is veel lager dan een Trust Innosence.

Zelf rijd ik al jaren op een Trust Innosence en ben er echt zeer tevreden over!

Deze bedoel je denk ik van BR: https://agradi.nl/products/br-watertren ... CAQAvD_BwE

Ik vond het ook een mooie bit voor de prijs en kwalitatief beter als die echte appelbitjes. Voor die prijs is het ook mooi om eens te proberen

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 22:37

Mijn merrie loopt ook het fijnst op een kunststof bit en daardoor gekozen voor het Trust bitje. Echter kauwt mijn paard wel erg veel waardoor na 10x rijden het bit zo door gekauwd was dat je het ijzerdraad kon zien. Om die reden heb ik het bit van Winderen gekocht om te proberen. Ze reageert hier erg fijn op. Ik merk ook dat ze minder kauwt en dat er ondanks het kauwen geen beschadiging zit op het bit.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 07:57

ik heb een trust en een beris, waarbij ik de trust echt beter en kwalitatiever afgewerkt vind. Mijn paarden kauwen overigens niet op het bit.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 08:31

De trust bitten zijn fijne kwaliteit. Er zijn meer merken die fijn zijn maar alle prijzig .

Mijn vorige paard wilde niets anders als trust en m'n huidige vindt het helemaal niks . Dus die loopt op een sprenger watertrens

Fleurdelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 10:54

Ik heb heel goede ervaringen met verschillende paarden met de Winderen flexi. Ik vond die echt vele malen mooier afgewerkt dan die van vergelijkbare merken.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 21:11

Ik rijd mijn fjord ook met een trust, heb hem nu 2 weken en bevalt zeer goed.
Voorheen reed ik haar op een ongebroken sprenger satinox, maar daar reageerde ze iets te sensibel op.

De br heb ik ook, maar die was na 1 keer rijden behoorlijk beschadigd door het kauwen, wel door mijn andere fjord, die kauwt heel erg op het bit.
Met de trust durf ik haar niet rijden, die was me iets te duur om kapot te laten kauwen :D !

Afbeelding

Afbeelding

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 21:20

Feelsoproud schreef:
Ik rijd mijn fjord ook met een trust, heb hem nu 2 weken en bevalt zeer goed.
Voorheen reed ik haar op een ongebroken sprenger satinox, maar daar reageerde ze iets te sensibel op.

De br heb ik ook, maar die was na 1 keer rijden behoorlijk beschadigd door het kauwen, wel door mijn andere fjord, die kauwt heel erg op het bit.
Met de trust durf ik haar niet rijden, die was me iets te duur om kapot te laten kauwen :D !

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik heb al jaren een br gebruikt ( en 2e hands gekocht) en geen enkele beschadiging dus erg paard afhankelijk

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 11:48

Bedankt voor de tips!
Ik heb inmiddels de BR binnen, ziet er wel goed uit, ga hem vanmiddag uitproberen. Paard blijkt geen erge knager- ik zie eigenlijk nog niets aan beschadigingen op het appelbitje na een keer of 6 rijden. Vind de BR wel veel mooier afgewerkt. Het appelbitje is bij de ringen best scherp.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 13:02

Bowo schreef:
Hoe was het bit bij de vorige eigenaar? Bij een paard dat niet op het bit knaagt, gaan die trust bitten ook 'oneindig' mee. Die van mij heeft er nooit op gebeten toen ik er nog mee reed

Hier exact dezelfde ervaring. Mijn merrie loopt al 3 jaar met haar trust inno sens flexisoft bustrens. Geen enkele beschadiging.

Hetzelfde bit heb ik bij mijn ruin uitgeprobeerd en die heeft het inderdaad wél kapot gemaakt.

Ik heb een daarnaast een goedkopere bustrens die er heel veel op lijkt. Maar die krijgt nu een beetje craquelé op de uiteindes. Verder is het een redelijke kopie van de Trust. Maar de volgende keer vervang ik hem denk ik toch door een Trust.