TESS hoofdstel: welk model en ervaringen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gab1999

TESS hoofdstel: welk model en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 11:11

Ik heb recentelijk een nieuw paard gekocht. Ik moet voor hem nog een nieuw hoofdstel aanschaffen. Voor mijn vorige paard had ik een TESS hoofdstel. Deze beviel erg goed en bleef heel mooi. Helaas past deze qua maat niet bij dit paard.

Mijn voorkeur gaat nu dus ook weer naar TESS. Ik twijfel dus alleen heel erg tussen de slim en wide neusriem. Ik vind het wide model erg mooi en chique staan bij sommige paarden. Ergens toch een beetje bang dat dit de grof en groot word voor zijn hoofd.

Hebben jullie ervaringen met beide neusriemen en de verschillen in gebruik? en eventueel foto's hoe deze bij jullie paard staat (voornamelijk de wide neusriem)?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 15:24

Ik had beide neusriemen, maar mijn paard had een voorkeur voor de wide versie. Geen idee waarom want bij het hoofdstel erna koos hij een hele smalle neusriem. Als ik moet gokken dan denk ik dat de slim ergens op een zenuw kwam wat niet het geval was bij of breder, of smaller.

En dan de beste foto die ik heb _O-. Dit is de wide neusriem.

Afbeelding

Gab1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-25 15:39

Bielsje schreef:
Ik had beide neusriemen, maar mijn paard had een voorkeur voor de wide versie. Geen idee waarom want bij het hoofdstel erna koos hij een hele smalle neusriem. Als ik moet gokken dan denk ik dat de slim ergens op een zenuw kwam wat niet het geval was bij of breder, of smaller.

En dan de beste foto die ik heb _O-. Dit is de wide neusriem.

[ Afbeelding ]

Oh wat interessant dat die van jou ook echt een verschil aangaf tussen de twee!
Ik vind die wide bij jou ook echt chique!

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 11:21

hier de Wide te koop omdat ik een overvloed momenteel heb aan hoofdstellen.

weet niet waar je ongeveer woont anders zou je wel mogen passen / proberen. ik heb wel de chestnut variant ( cognac achtig kleur onderlegd )

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 19:17

Ik heb er 2, beide de wide variant, mijn merrie heeft een lang hoofd, en vind het brede mooier over komen

Afbeelding

Afbeelding