We zitten nu nog in het heerlijke zomer weer, maar ik maak mij al zorgen om de natte dagen die gaan komen. Ik ben opzoek naar ervaringen met div mudboots. En met name met het 24/7 omhebben van deze. Paard lief had ook nu met het mooie weer een flare up van zijn mok door een paar dagen regen, nu heb ik hem ook vanwege de vliegen met flyboots aangezet en alles is gewoon helemaal dicht met zelfs haar er terug op! En dat zelfs met 2 dagen regen de afgelopen dagen

Maar ik vind de flyboots iets te zwaar worden in de winter met regen. Vorig jaar had ik zijn mok aardig onder controle door hem buisverband aan te doen maar dat zakte veel af en het wisselen iedere dag was ook wel een opgave. Een set mudboots kan iedereen aan doen, maar een sok is net een te grote drempel voor mijn familie.
als side noot mijn paarden staan het over grote deel op een verhard of stuk met matten en drainzand. Dat ze er vervolgens voor kiezen om het ene stukje van 10/3 meter in de modder te gaan staan VS de overige 100 meter aan modder vrije paden kan ik niet heel veel aan doen