Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kiwiwitje schreef:Een van de paarden waar ik mee werk heeft een serieus issue met iets wat over haar oren moet of aan haar oren zitten überhaupt.
Nu is dat met een halster goed op te lossen als je die met een gesp pakt waardoor je niet over de oren heen moet..
Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een hoofdstel waarbij dat ook los kan in het geheel en de gespen net niet midden bovenop zitten.
Nu is het, al jaaaaren iedere keer dat je t hoofdstel wil gebruiken, de vraag of het wel/niet lukt die dag. T zit in haar lijn. Haar moeder kon je helemaal niks mee. Bij deze zit t vooral op de oren.
Dus iemand, de gouden tip voor een hoofdstel die aan de bovenkant helemaal los kan?
shadowstar schreef:Heb je al een one ear hoofdstel geprobeerd? Ik begrijp dat het op de oren zit maar misschien geeft dat minder druk?
ingvdh schreef:ik heb hetzelfde gehad. Ik mocht niet bij de oren komen van een paard.
Mijn oplossing was niet een hoofdstel dat los kan achter de oren maar een micklem hoofdstel.
Het bit zit met riempjes vast en eentje haalde ik los. Hoofdstel dan over de oren heen tillen zodat het niet in de buurt van de oren kwam en als het lag dan pas het bit in en weer het riempje vastmaken.
Werkte top omdat je niet in de buurt van de oren kwam en verder ook niet hoeft te zijn om iets vast te maken.
Ayasha schreef:Als je ze in training hebt, is het dan niet de bedoeling dat dit soort dingen opgelost worden ipv vermeden?
DuoPenotti schreef:Ik heb zelf die busse.
Maar vind dat niet gemakkelijk snel los en vast te maken.