Ik heb 1x gereden met een wit dekje, helaas blijven er vlekken op na het uitwassen. Ik denk door zadelvet (ik heb het zadel zelf niet ingevet gehad, maar het is door een zadelmaker helemaal opnieuw opgevuld en denk dat deze het zadel ook ingevet heeft gehad).
Hoe krijg ik de zwarte vlekken nog uit mijn dekje? We hadden het voor het wassen al extra ingesmeerd met vlekkenproduct, daarna in de wasmachine op 40 graden met extra vlekkenprogramma.
girlyggirl
Geplaatst: 13-07-25 15:09
Je kunt dreft proberen, op de vlekken
Art_Ificious
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-25 15:30
girlyggirl schreef:
Je kunt dreft proberen, op de vlekken
Eerst met dreft insmeren en dan wasmachine in of even laten intrekken? Was zelf aant denken in een bak water 1 nachtje en dan s morgens in de wasmachine uitwassen. Maar welk product in de bak water?
Misschien een nachtje weken in biotex? Dat werkt hier met witte rijbroeken goed.
Roodvos
Geplaatst: 15-07-25 13:07
Art_Ificious schreef:
Hoe krijg ik de zwarte vlekken nog uit mijn dekje?
Niet
MyWishMax
Geplaatst: 15-07-25 13:20
Roodvos schreef:
Art_Ificious schreef:
Hoe krijg ik de zwarte vlekken nog uit mijn dekje?
Niet
En als het nu lukt, uiteindelijk komen ze er weer in. Zadel hoor je regelmatig te onderhouden, dat is belangrijker als dekje wit houden. Dus zal er regelmatig vet of ander product op dekje terecht kunnen komen. Maar sowieso geeft het af als het vochtig wordt.
Je ziet het toch niet als het weer op het paard onder het zadel ligt. Net als rijbroeken, die vlekken gaan er na een tijdje ook niet meer uit. Jammer, maar tijdens het rijden zit je toch in het zadel en iedereen heeft het.