Hartslagmeter en trainingsschema

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Hartslagmeter en trainingsschema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 09:40

Welke hartslagmeter voor paard zouden jullie aanbevelen?

Wat ik zoek
- moet werken met een iphone
- moet passen op een groot paard
- geen abonnement

Polar valt helaas af. De band past niet op een paard van 1.76
Horsepal heb ik hierover gemaild maar die hebben nog niks teruggestuurd.
Hylofit werkt met een abonnement.

Zijn er nog andere opties?

En zijn er ook nog handige websites met trainingsschema's voor interval training? Of waar gebruiken jullie een hartslagmeter voor?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 09:48

Scum schreef:
Welke hartslagmeter voor paard zouden jullie aanbevelen?

Wat ik zoek
- moet werken met een iphone
- moet passen op een groot paard
- geen abonnement

Polar valt helaas af. De band past niet op een paard van 1.76
Horsepal heb ik hierover gemaild maar die hebben nog niks teruggestuurd.
Hylofit werkt met een abonnement.

Zijn er nog andere opties?

En zijn er ook nog handige websites met trainingsschema's voor interval training? Of waar gebruiken jullie een hartslagmeter voor?

Even een vraagje, heb je de polar ook echt gepast? Volgens de omschrijving zou hij nl ook niet op mijn pony passen, maar dat is dus geen enkel probleem, past prima.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:00

Moonlight17

Re: Hartslagmeter en trainingsschema

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:52

Polar sensor, horloge en app
Singelbevestiging van Hylofit

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 11:19

Polar geeft zelf aan dat de band niet zal gaan passen.
De band gaat tot max 1.62 cm omtrek. Dat leek me vrij krap. Ik zie dat wel om mijn paard van 1.65 passen. Maar niet op het paard waar het eigenlijk om gaat. Volgens mij zouden er nogal wat paarden zijn waar die band dan niet op gaat passen.

@ Polo: die Equilog is bij mij geblokt, die kan ik niet zien. Dat is dus niet hetzelfde als de Polar borstband? En tot hoe lang kan die?

@Moon: jij kent mijn paard. Denk jij dat die Hylofit band hem gaat passen?

Ik heb een foto gestuurd met de omvang erbij. Polar geeft zelf aan dat het niet gaat passen.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:27

Scum schreef:
De band gaat tot max 1.62 cm omtrek. Dat leek me vrij krap. Ik zie dat wel om mijn paard van 1.65 passen. Maar niet op het paard waar het eigenlijk om gaat. Volgens mij zouden er nogal wat paarden zijn waar die band dan niet op gaat passen.

Dat was hier ook het geval, wat betreft schofthoogte zou ze te klein zijn en buikomvang zou ze te groot zij. Ik heb inmiddels de band ingekort om het strak genoeg te krijgen :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:11

die ik deelde is geen band. Die gaat niet rondom. Dus past altijd (als je een zadel gebruikt)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:12

Kijk eens bij equimo, wel prijzig. Wil hem zelf volgende maand aanschaffen gezien ik juist geen band wil hebben

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 12:44

Die Equimo is toch ook met een band?
Daar staat:
4. Equimo Smart Girth
Dimensions: one Size for all
Width: 110 mm
Lenght approx.: 150 – 195 cm

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 13:07

Dat de polar band tot max 1.62 cm omtrek past is echt onzin. Mijn paard heeft een omtrek van 195 cm en de gesp zit nogeneens halverwege. Wellicht bedoelen ze dat de band niet uitgerekt 162 cm lang is? Want hij is gewoon van elastiek. Ik heb hem op stal liggen, als je wilt kan ik morgen voor je kijken hoe lang hij ongeveer is op z'n allergrootst. Mijn paard is overigens een draver van 1.70 hoog, aardig rank gebouwd maar wel een ruime borstkas. Verder ben ik erg tevreden met mijn polar :j Makkelijk te gebruiken met de app maar je kan hem ook koppelen aan elk sporthorloge die bluetooth of ANT+ koppeling heeft, dus je hoeft ook niet persé een Polar horloge te hebben. Ik gebruik hem met mijn 15 jaar oude Suunto horloge :D Het voordeel van Polar is, dat ze al tientallen jaren hartslagmeters voor mensen en paarden maken en je dus echt een degelijk en fatsoenlijk product krijgt wat echt werkt.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 13:21

Scum schreef:

@ Polo: die Equilog is bij mij geblokt, die kan ik niet zien. Dat is dus niet hetzelfde als de Polar borstband? En tot hoe lang kan die?

@Moon: jij kent mijn paard. Denk jij dat die Hylofit band hem gaat passen?

Ik heb een foto gestuurd met de omvang erbij. Polar geeft zelf aan dat het niet gaat passen.

Hylofit singelaansluiting past op alle maten paarden. Zit namelijk aan je singel vast en hoeft niet rondom je paard, zoals de polar band.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 13:52

Scum schreef:
Die Equimo is toch ook met een band?
Daar staat:
4. Equimo Smart Girth
Dimensions: one Size for all
Width: 110 mm
Lenght approx.: 150 – 195 cm

Ik kijk naar de heart rate set van €599,- dus de tracker en de 2 losse electroden.

Mocht je interesse hebben in de horsepal, wat is de omtrek van je paard? Dan kan ik m even opmeten voor je

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 14:26

214 centimeter is de omvang, gisterenavond gemeten. Bedankt als je dat van Horsepal wilt nakijken :)
Hij heeft overigens ook gewoon een standaard maat longeersingel, gisterenavond nog geprobeerd en toen ook meteen gemeten.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 14:35

Dan gaat de polar zeker ook wel passen :) Zoals ik zei, mijn paard heeft een omvang van 195 en de verstelbare gesp zit nogeneens halverwege dus die 20 cm extra zal makkelijk kunnen :D imo ook geen bizar groot paard, ik weet dat in ieder geval polar banden veel in onderzoeken worden gebruikt waarbij voornamelijk volbloeden en dravers gebruikt worden, dus de banden zijn daar ook op aangepast om een 'normaal groot' paard te kunnen passen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:27

De horsepal is net zo lang als (mijn gebruikte) polar, en krijg hem uitgerekt naar 200cm, toen was mijn ruimte op waar ik hem kan vast hangen én ook nog is 2meyer ruimte heb _O- denk dat de band nog wel 14cm ruimte heeft, maar vind het dan wel erg strak gaan zitten denk ik.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 17:00

Bedankt voor het meten!
Dan hoef ik de band van Horsepal en Polar denk ik niet te proberen.

Iemand nog goede tips voor een opbouw met intervaltraining?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 17:04

Wat is het doel? Ik zelf train mijn 3* 160 paard ook op interval, maar eerst gooi ik de afstand erin en dan pas de snelheid. Doordat ik eerst de afstand erin heb gezet weet ik zijn basis hartslag en ga daar dan 1 a2 zones boven zitten. Dit doe ik eerst 1 minuut hoge zone, 2 minuten arbeid, 1 minuut. En dat 5x herhalen. Keer erop 10x herhalen. Keer erop 2/3 minuten 5x en dan weer 10x. En dat zo uitbouwen naar 5 minuten en dan arbeid tot hartslag gezakt is tot het normale

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-25 14:29

Mijn doel is meer voor de eventing. Waar kan ik iets vinden over zones? Dit is echt totaal onbekend voor mij.

Ik had ergens anders iets gelezen over 1 min. galopperen. Daarna stappen tot de hartslag onder de 80 is. En dan weer 1 min. galopperen.

Annamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 16:23

Moonlight17 schreef:
Polar sensor, horloge en app
Singelbevestiging van Hylofit

Dit gebruik ik ook :j. Heb er een beetje een haat-liefdeverhouding mee (ligt aan mezelf :+), maar passen moet het zeker!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 09:19

Is een cursus van Carolien Munsters niks voor jullie? Volgens mij heeft ze binnenkort weer een reeks in Hoogeloon.