Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BarbaraNova schreef:Ik heb er ook eentje die lang gekoerst heeft, dit is gewoon niet bij ieder paard rijtechnisch op te lossen. Je veiligheid is het allerbelangrijkste, daarom rij ik hem gewoon met een bitje.
Earth schreef:BarbaraNova schreef:Ik heb er ook eentje die lang gekoerst heeft, dit is gewoon niet bij ieder paard rijtechnisch op te lossen. Je veiligheid is het allerbelangrijkste, daarom rij ik hem gewoon met een bitje.
Ik wilde al zeggen, je kunt je bij dit soort paarden helemaal suf grondwerken, maar het racen zit ze gewoon in het bloed. En dan gaat die knop om en heb je niets te vertellen.
Ts een hackamore zou kunnen, maar vergis je niet in de inwerking van deze optoming. Als hij hier dwars doorheen gaat kan deze optoming schade aan het neusbot aanrichten. Dus is het de vraag of je dat moet willen.
Bij een paard als deze zou ik eerder gaan voor een pelham met dubbele teugel. Dat je hem gewoon op de trens rijdt, maar wanneer je gaat galopperen de stangteugel erbij kunt nemen.
BarbaraNova schreef:Ik heb er ook eentje die lang gekoerst heeft, dit is gewoon niet bij ieder paard rijtechnisch op te lossen. Je veiligheid is het allerbelangrijkste, daarom rij ik hem gewoon met een bitje.
Popstra schreef:Wij kunnen niet ruiken HOE jij bitloos rijd. Heb je constant druk op de teugels wat in deze uiteraard fout is of hangen ze helemaal los en pak je enkel op indien nodig om vervolgens weer los te laten als het paard doet wat het gevraagd word!?
Een paard word vooral sterk door constante druk zowel van een bit als bitloos
Tabbladen schreef:Klinkt als een adrenaline dingetje. Galop triggert dat makkelijker en daar kan je moeilijk tegen vechten want je dringt eigenlijk niet meer tot ze door.
Ik zou kortere stukjes galop doen. Paar passen en dan terug naar draf zodat ie niet de kans krijgt om in die zoomy toestand terecht te komen. Kan hij even weer mentaal ontspannen voor je weer aangalopeert. Bovendien worden ze sterker en soepeler van galop overgangen. Win win voor jou.
BarbaraNova schreef:heel herkenbaar inderdaad. Denk mede enthousiasme, maar ALS hij aan de kletter gaat van iets is het altijd in galop. En dan heb ik niets meer te zeggen en lig er vervolgens naast.Ik heb er ook eentje die lang gekoerst heeft, dit is gewoon niet bij ieder paard rijtechnisch op te lossen. Je veiligheid is het allerbelangrijkste, daarom rij ik hem gewoon met een bitje.
Earth schreef:BarbaraNova schreef:Ik heb er ook eentje die lang gekoerst heeft, dit is gewoon niet bij ieder paard rijtechnisch op te lossen. Je veiligheid is het allerbelangrijkste, daarom rij ik hem gewoon met een bitje.
Ik wilde al zeggen, je kunt je bij dit soort paarden helemaal suf grondwerken, maar het racen zit ze gewoon in het bloed. En dan gaat die knop om en heb je niets te vertellen.
Ts een hackamore zou kunnen, maar vergis je niet in de inwerking van deze optoming. Als hij hier dwars doorheen gaat kan deze optoming schade aan het neusbot aanrichten. Dus is het de vraag of je dat moet willen.
Bij een paard als deze zou ik eerder gaan voor een pelham met dubbele teugel. Dat je hem gewoon op de trens rijdt, maar wanneer je gaat galopperen de stangteugel erbij kunt nemen.
kyrkelover schreef:BarbaraNova schreef:Ik heb er ook eentje die lang gekoerst heeft, dit is gewoon niet bij ieder paard rijtechnisch op te lossen. Je veiligheid is het allerbelangrijkste, daarom rij ik hem gewoon met een bitje.
Deze heeft alleen nooit gekoerst.
Vraag is zelfs in hoeverre/hoe lang in training gestaan.
Ik denk dat het voor dit soort zaken heel belangrijk is dat pas een fatsoenlijk advies te geven is zodra je beeldmateriaal hebt.
Wat doet ruiter, mist deze signalen, wat gebeurd er als het dier spanning opbouwt etc.
Earth schreef:Ik wilde al zeggen, je kunt je bij dit soort paarden helemaal suf grondwerken, maar het racen zit ze gewoon in het bloed. En dan gaat die knop om en heb je niets te vertellen.
Sintara schreef:kyrkelover schreef:
Deze heeft alleen nooit gekoerst.
Vraag is zelfs in hoeverre/hoe lang in training gestaan.
Ik denk dat het voor dit soort zaken heel belangrijk is dat pas een fatsoenlijk advies te geven is zodra je beeldmateriaal hebt.
Wat doet ruiter, mist deze signalen, wat gebeurd er als het dier spanning opbouwt etc.
Dat heb ik gemist, omdat ts in de op zegt dat het een ex renbaan paard is nam ik aan dat hij gekoerst had