Annemarievzr schreef:Ik heb gewoon een wintec wide erop liggen. Daar loopt onze brede-gast-zonder-schoft heel goed op. Het zadel is echt een platte pannekoek (zeker met een extra breed kopijzer erin). Na het werk zie je aan de zweetafdruk dat dit zadel heel mooi de druk verdeelt over de rug. Maar ga vooral passen. En het moet voor jou ook nog lekker zitten natuurlijk.
edit: ik zie dat je een bates/wintec erop had liggen. Ik had een bates isabel werth erop liggen en dat lag niet lekker. De wintec wide is totaal anders qua vorm.
Ik heb zowel de wide als de normale versie erop gehad (ook Bates heeft een wide en die hebben echt exact zelfde pasvorm als de wintec)
Vandaar ook dat ik weet dat ik de lila boom moet hebben, echter het kussen kanaal is veel te smal en de boom heeft veel te V vorm. Waardoor hij bovenop niet mooi de schoft volgt maar er een soort van boven zweeft en dus veel te laat pas de boomtakken gaan dragen. Dat geeft echt bij langer gebruik heftige problemen zoals schoftatrofie dus daar begin ik echt niet aan
@zefiros ja de Schleese staat op het lijstje alleen de enige dealer is volgens mij Polane nog maar in Nederland en die komt niet hier in de buurt
_zsazsa_ thanks voor de tip! Alleen vraag me af of HD wel breed genoeg kan, die boom 35 is dan de uitdaging maar navraag kan zeker geen kwaad!
@saar volgens de zadelmaker zelf gaat die niet erop liggen
hij is van de week nog geweest haha
@scc nou exact zelfde lijstje dus als ik al heb, dat bied hoop hahahaha Want de Ibero gebruikt de Sommer bomen en de rest is hier al gepast of ligt er nu op (de Busse Basel)
@change03 graag! Want opzich zijn dat volgens mij geen verkeerde zadels!
@gitana een 17 wide paste prima qua lengte!
De rest alleen niet
Signum is qua boom zeker een optie alleen mezelf en zeker mijn dochter over het minder engelse model zetten gaat nog ding worden
@ duhelo ze is met een heather moffet flexee ingereden maar mijn dochter kan er niet lekker op zitten (nou was dit ook wel de kunststof dus een leer zal anders zijn maar gok dat ik dr niet zo gek krijg om het nog eens te proberen)
@diana vraag me af wat ik gezien heb van BC of die genoeg ruimte hebben tussen de kussens..
@fiore, fantastisch mooi zadel die congac maar ik kan echt niet zitten op een graziozo
@kamsel, een normale u kan eventueel maar een UU sluit wel echt mooiere aan, met de normale U wil het gaan schuiven ondanks dat alles door Kerry goed was afgesteld. Vandaar de UU3 in de flat geprobeerd maar die was eigenlijk net te smal…
@sky_as het du bois model kom ik nergens meer tegen op de site bij de dealers… vraag me af of ze er nog wel zijn. Maar ga eens rondvragen!
@saams ja die xu bomen ken ik maar die prijs
en pest is omdat ze in nederland nergens standaard in assortiment zijn moet je hem afnemen als ze speciaal voor je bestellen.. (athans bij de Albion dealers hier in de buurt) terwijl ik dus niet weet of het wel gaat passen
@black nee die kentaur heeft nog steeds een V boom helaas
@bottles, ziet er goed uit alleen country mill zit niet echt om de hoek helaas maar als er geen andere oplossing is hier in de buurt misschien toch maar eens een tripje gaan maken
@mirjam fryso ken ik van “vroeger” toen waren het niet de meest kwalitatieve zadels dus daarom altijd links laten liggen maar misschien toch maar eens opnieuw overwegen
@joelle ja die Sella is echt wel een optie denk ik mits inderdaad het goede boom type. Signum is beetje zozo aangezien ik en mijn dochter wel echt ons erover moeten zetten qua ontwerp en looks van het zadel. Misschien eerst maar eens een Paddle aanschaffen en wennen aan het design