Singel voor grote beweger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Singel voor grote beweger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 00:10

Hoi allen,

Mijn paard heeft prachtige grote bewegingen, maar heeft hierdoor na het trainen de schouders/benen in de singel staan…
Voorheen altijd met een banaansingel met bont gereden. Hier had ik geen last van de afdrukken, maar kreeg hij singelwondjes van. Eigenlijk is elk materiaal afgeschreven, behalve de meest simpele neopreen singel die regelmatig in de was gaat :j. Echter, nu hij steeds groter en sterker wordt, worden de afdrukken in de singel steeds erger.

Afbeelding

Afbeelding

Als ik anatomische singels zoek, vind ik vooral singels met een bolling naar voren. Dit moet ik juist niet hebben. Ik vind er wel een paar met uitsparingen aan de voorkant, maar deze zijn niet van het juiste materiaal…

Wie heeft de ideale singel voor ons? :D

Elisa2

Re: Singel voor grote beweger

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:20

Leuk paard!

Maar een banaan singel van neopreen? Ik moest bij de inleiding sowieso gelijk aan een banaan singel denken.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:49

Old skool, maar heb je al eens een touwtjes singel geprobeerd? Die zijn veel veel dunner, dus mogelijk op dat vlak minder last.

Zamak

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:07

cobiie schreef:
Old skool, maar heb je al eens een touwtjes singel geprobeerd? Die zijn veel veel dunner, dus mogelijk op dat vlak minder last.

Dit heeft bij mijn paard goed geholpen. Wel een kwalitatief goede van mohair.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:06

Kom ik toch wel weer op banaansingel uit hè? Ik heb wel wat neopreen gevonden, maar die zien er toch minder zacht uit dan gewoon zo’n rechte >;)
Touwtjes singel al eens geprobeerd, maar daarmee was meteen zijn haar weg omdat de touwtjes door zijn beweging over de huid rollen.
Nog even voor beeldvorming; niet de meest charmante foto maar wel heel goed zichtbaar waar zijn schouder in de singel komt te staan.

Afbeelding

https://agradi.nl/products/kerbl-korte- ... 2820605219
Nu deze op het oog, maar lees in een recensie dat hij elastisch is. Dat wil ik dus juist niet :7

Zamak

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:14

Eline_S_S schreef:
Kom ik toch wel weer op banaansingel uit hè? Ik heb wel wat neopreen gevonden, maar die zien er toch minder zacht uit dan gewoon zo’n rechte >;)
Touwtjes singel al eens geprobeerd, maar daarmee was meteen zijn haar weg omdat de touwtjes door zijn beweging over de huid rollen.
Nog even voor beeldvorming; niet de meest charmante foto maar wel heel goed zichtbaar waar zijn schouder in de singel komt te staan.

[ Afbeelding ]

Nu deze op het oog, maar lees in een recensie dat hij elastisch is. Dat wil ik dus juist niet :7

Was dat een singel van mohair?
Mijn paard heeft een heel dun velletje dat snel stuk schuurt en met deze singel gaat het perfect.
Die goedkope katoenenvarianten zijn veel ruwer, die zou ik bij mijn paard ook niet aandurven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:14

Die singel van Agradi heb ik gehad en dat was zo'n fijne singel! Zou die niet laten liggen omdat hij elastisch is eigenlijk. (maar wellicht heb je daar je redenen voor)

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:51

Flink prijskaartje, maar google hier eens op; Prestige A52 RP Dressuur Singel

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:55

Ik heb die singel uit je link en hij is echt top! Die kwam ook gelijk in mij op toen ik dit topic opende. Voor mijn pony heb ik 6 verschillende singels liggen ondertussen, maar deze is het fijnst, omdat die zo plat is.

Ik denk dat jij een zo dun (plat dus) mogelijke singel moet hebben. Deze singel heeft wat elastiek, maar ik vind de elasticiteit meevallen.

bianca5055

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:07

Mijn haflinger had altijd zijn oksels kapot geschuurd doordat die over zijn singel heen schuurde. Sinds ik de singel van passier blu wave gebruik is dat niet meer. Nadeel is alleen dat die van leer is en vrij kostbaar.
https://agradi.nl/products/passierblu-s ... eder-zwart

Ik heb inmiddels ook een goedkopere variant gevonden bij Kramer van Felix buhler. Die bevalt minstens zo goed en kost de helft. Gaat daarbij ook al langer mee zonder dat het leer ging scheuren.
https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... maansingel

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:12

Heb je een standfoto van je paard?
En een standfoto met je zadel? (Zonder dekje, eventueel met en zonder singel)

Vraag is ten eerste waar de singelgroeve ligt. Als die relatief ver naar voren zit, heb je inderdaad een banaansingel nodig.

Daarnaast kan je zadel mee spelen. Vallen de stoten recht naar beneden? Wordt het zadel naar voren getrokken door de singel? Etc.
Plaats je het zadel ook daadwerkelijk achter het schouderblad? (Kan dat op je rijfoto slecht beoordelen met dat dekje)

Bij de longeerfoto's vind ik bijvoorbeeld de longeersingel ver naar voren liggen, dan houd je weinig ruimte over.

Tot slot, anatomische singels hebben een bolling naar voren, maar juist met het idee dat die in de singelgroeve ligt en de uitsparingen bij de schouder verder naar achteren komen te liggen (ipv dat de ellebogen op dezelfde locatie blijven en de bolling verder naar voren komt)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:26

Elisa2 schreef:
Die singel van Agradi heb ik gehad en dat was zo'n fijne singel! Zou die niet laten liggen omdat hij elastisch is eigenlijk. (maar wellicht heb je daar je redenen voor)

Heb er ook 2. Ze zijn niet heel duurzaam vind ik, bij de gespen slijt het neopreen sneller door dan bij andere merken. Maar de singels zijn wel heel fijn. En daarom heb ik toch weer 1 gekocht.
Ze zijn wel flink duurder geworden zie ik, een jaar of 6 geleden waren ze nog geen 25 euro.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:38

Begrijp ik je goed: een gewone neopreen singel voldoet nog het beste?

Waarom dan niet die gekozen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:41

Eline_S_S schreef:

[ Afbeelding ]

Aan de hand van deze foto zou ik ook naar je zadel kijken, deze ligt op de schouder ipv achter de schouder. Als hij zo ver naar voren ligt, of naar voren getrokken wordt, dan is er te weinig ruimte voor de singel achter het voorbeen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:42

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:00

Hej hoi, zou deze cair singel niet iets voor jullie zijn? Door het "brede" middenstuk, maar smalle zijkanten, kun je misschien meer ruimte behouden voor de schouders/ellebogen?

Deze singel zie ik steeds vaker in mijn omgeving en de mensen zijn zeer positief!

https://www.bosgra.nl/ruiterhuis/merken ... l-met-cair

Voor je longeersingel zou ik een singel kiezen met een "stevige rug" zoals de Ideal Luxe longeersingel (net als Lammert Haanstra singel). Hierdoor houd je de schoft vrij en bied ook meer stevigheid achter de schouders ivm een neopreen longeersingel die als een riem rond komt te liggen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:04

Wij hebben deze singel. Kost wat maar wel echt een hele fijne singel voor paarden die groot bewegen.
https://www.drunensruiterhuis.nl/dressu ... _campaign={campaignname}&utm_content={adgroupname}&utm_term=&gad_source=1&gad_campaignid=20236989357&gclid=Cj0KCQjw64jDBhDXARIsABkk8J6yJbcR0HbE6TYyPvWnvJLLw7KJJ1AeT2Q6MPW9_86nYdFxvFhrwTgaAqd0EALw_wcB#vendit_size=469&vendit_color=613

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:08

criollo_yess schreef:
Flink prijskaartje, maar google hier eens op; Prestige A52 RP Dressuur Singel

tS, als je deze wil proberen heb ik deze nog liggen in verschillende maten.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 49 min geleden

Hier bevalt de Harry's Horse E-motion singel het beste. *\o/*

Dun materiaal, dus het neemt minder ruimte in achter de voorbenen.
Is van neopreen, neemt geen water op.
Heeft uitsparingen bij de oksels.
Er staat op elastisch maar ik kan er geen rek in ondekken!

Bijv bij Agradi, maar ze zijn op meer plekken te koop:
https://agradi.nl/products/harrys-horse ... Y6EALw_wcB