Prolite / Winderen correctie zadelonderlegger super slim

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Prolite / Winderen correctie zadelonderlegger super slim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-25 12:23

Vorige week is de zadelmaker geweest.

Mijn paard is zo in ontwikkeling dat ze voor tijdelijk een prolite onderlegger met dunne inlages bij de schoft adviseert. Ik heb toen alleen met de inlages gereden.

Nu heb ik er gelijk een besteld met 3 vakken en dunne inlages.
Nu heb ik in de tussentijd er een kunnen lenen. Maar dit is een foam gevulde prolite pad met alleen vakken bij de schoft waar dunne inlages inzitten.

Ik vind het voor geen meter rijden. Heb het idee dat ik 3 km boven mijn paard zit. Mijn paard loopt er wel fijn onder.

Nu twijfel ik of ik niet beter een Winderen had kunnen bestellen.
Of weet iemand of de prolite met 3 vakken dunner is als de foampad met voor inlages?

Hoe zijn de ervaringen met de Winderen super slim. Is deze echt heel dun(ner als de prolite)?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 01:16

Zoek je van Winderen dan de super slim, of de correctie pad? In de super slim kunnen geen inlages, en de correctiepad is niet gebaseerd op de super slim variant.

Dat gezegd hebbende ben ik wel heel erg blij met mijn Winderen correctiepad en verkies ik hem boven de prolite. Maar om hem nou ‘super slim’ te noemen, dat weet ik niet. Mijn zadel is er op aangepast. Ik zou even voor je moeten/kunnen voelen hoe dik die nog is zonder inlages.

De prolite die had ik met 2 vakken, dus ik weet niet of dat overeen komt met de 3 vakken variant.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 06:29

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 07:04

Ik zou je zadelmaker wel het zadel met de juiste pad laten nakijken. Toen we hier zo'n pad nodig hadden heeft de zadelmaker hem passend gemaakt. Ik had een prolite pad met drie vakken en met dikke en dunne inlages. Ik herken niet wat je zegt eigenlijk, maar ik heb hem door de zadelmaker na laten kijken. Op sommige plekken moest er helemaal niets in en andere plekken juist de middelste variant.

Ik zou dus de goede variant bestellen en dan nog even met je zadelmaker overleggen

SansaS

Re: Prolite / Winderen correctie zadelonderlegger super slim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 07:36

De prolite die je bedoeld is dunner dan de windereb super slim ik vond de prolite daarmee stuk fijner dan de winderen. Bij de winderen het gevoel geen contact meer te hebben

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 08:42

felicity schreef:
Op de website van Winderen vind ik wel de super slim variant met inlages :?
https://www.winderen.com/nl/shop_item/3034/winderen-correctie-zadelonderlegger-dressur-super.html

:= ik heb nu de prolite met 1 vak in gebruik. Van de week krijg ik er een binnen met 3 vakken. Ben wel benieuwd of dat verschil maakt in dikte.

Ah, mijn excuses :D en ik had het nog wel ‘nagekeken’ voor ik wat reageerde :')

De prolite met 1 vak ken ik niet. Welke omgeving woon je? Als je in de buurt zit, mag je best mijn Winderen eens proberen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 09:55

Ik zou niet zelf gaan dokteren maar terug naar je zadelmaker en aangeven dat jij niet prettig zit.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 20:04

Even toelichten ;)

Met de zadelpasser hebben we gekeken met de dunne inlages van prolite onder het zadel.
Dit gaf het gewenste effect. Ik heb op haar aanraadde de prolite met 3 vakken besteld.

Omdat ik toch graag in de tussentijd wilde rijden kon ik een prolite pad met een vak lenen. Maar ik zit dus anders als toen de zadelmaakster er was.

Morgen komt als het goed is de prolite pad binnen met 3 vakken. Dan kan ik vergelijken of die met een vak anders is.

Maar bedacht me dat winderen ook mooie pads. Vandaar de vraag.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 23:36

Oh dan zou ik de prolite met drie vakken afwachten! Ik denk dat die je nu hebt inderdaad wel verschil maakt met die van drie vakken

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 00:00

Ah nu snap ik het! Dan zou je weer lekker moeten zitten, als je nu dezelfde pad krijgt als je zadelmaakster heeft laten ervaren.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-25 17:39

:+ Ik heb me weer druk gemaakt om niks. Was zo bang dat die met 3 vakken net zo dik zou zijn.
Had gewoon naar de zadelmaker moeten luisteren :=

Ik heb net de prolite met 3 vakken ontvangen. En die is veel dunner dan de gene die ik nu te leen heb.
Morgen maar proberen. Verwacht dat het nu goed is.