Zaterdag ben ik door de KNHS gekeurd en heb een aantal dispensaties gekregen, ook dispensatie waarvan ik niet wist dat het bestond maar wel wil proberen of het werkt voor mij.
Ik mag nu doorzitten/lichtrijden naar keuze, rijden met zweep, groeten met hoofd, magnetische beugels of elastiek om voet, verbindingsstuk tussen stang en trens en een knoop in de teugel.
Nou heb ik jullie creatieve brein nodig want sommige dingen moet je dus zelf (laten) maken want het bestaat niet.
Zoals een verbindingsstuk. Dit is de toelichting van de KNHS;

Maar hoe verzin ik dit zodat het werkbaar is en ik maar 1 teugel in m’n hand heb? Ik heb na lang zoeken dit gevonden;

Lijkt op een thiedeman teugel met een extra leren teugel van stang naar ringetje. Maar ik vraag me dan af of de stang nog dezelfde functie houdt?
Zijn er mensen met andere ideeen?
Ook mag ik dus een knoop in de teugel zodat ze niet uit m’n hand glijden. Maar dit mag dus ook een rubberen teugelstopper zijn die je dan om de teugel doet en je hier je duim tegenaan kan zetten zodat het niet kan glijden.
Dan nog de magnetische beugels, *pieeepp*. Wat zijn die dingen duur!! Maar zijn ze het waard? Wie heeft hier ervaring mee? En ik zag de ophena maar die hebben een open zijkant, bestaan ze ook met een dichte zijkant zoals normale beugels? Waar zoek ik dit? Google helpt me nog niet.