Ik heb een kruising IJslander die helaas de SME-genen heeft meegekregen, dus: jeuk in de zomer. Vorig jaar met voeding, smeren en sprayen aan de slag geweest, maar zonder resultaat. Dit jaar gun ik haar rust en heb een Snuggy Hoods aangeschaft. Mooi deken, prima pasvorm. Beentjes worden met rust gelaten door de muggen, helaas hebben ze inmiddels wel ook haar hoofd gevonden. Dus haar oren zien er niet uit en ook schuurplekken op de wangen. Arm paard...
Nu heb ik ook de hoofdkap van Snuggy maar gekocht, maar wát een onding! Hij moet best strak, omdat het niet mag gaan draaien. Nou ja, vooruit. Maar de mazen van het gaas voor de ogen geven eigenlijk maar heel weinig zicht. Ze wordt er schrikkerig van. En omdat ik het mijn stalhoudster-op-leeftijd niet aan wil doen om die kap in de ochtend om en in de avond af te doen, staat ze er dag en nacht mee (ik kan niet op passende tijdstippen, 2 x per dag, naar stal komen helaas...)
Eigenlijk heeft ze in het gebied rond haar ogen niet echt last van vliegen of muggenkriebels, dus ik zit nu te dubben of ik het gaas er niet gewoon uit zal knippen. Dan heeft ze gewoon vrij zich en is die strakke kap veel beter te pruimen. Zal ook het omdoen vergemakkelijken