Struggles hoofdkap eczeemdeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mandymonica

Struggles hoofdkap eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 22:47

Wie wil er meedenken.

Ik heb een kruising IJslander die helaas de SME-genen heeft meegekregen, dus: jeuk in de zomer. Vorig jaar met voeding, smeren en sprayen aan de slag geweest, maar zonder resultaat. Dit jaar gun ik haar rust en heb een Snuggy Hoods aangeschaft. Mooi deken, prima pasvorm. Beentjes worden met rust gelaten door de muggen, helaas hebben ze inmiddels wel ook haar hoofd gevonden. Dus haar oren zien er niet uit en ook schuurplekken op de wangen. Arm paard...

Nu heb ik ook de hoofdkap van Snuggy maar gekocht, maar wát een onding! Hij moet best strak, omdat het niet mag gaan draaien. Nou ja, vooruit. Maar de mazen van het gaas voor de ogen geven eigenlijk maar heel weinig zicht. Ze wordt er schrikkerig van. En omdat ik het mijn stalhoudster-op-leeftijd niet aan wil doen om die kap in de ochtend om en in de avond af te doen, staat ze er dag en nacht mee (ik kan niet op passende tijdstippen, 2 x per dag, naar stal komen helaas...)

Eigenlijk heeft ze in het gebied rond haar ogen niet echt last van vliegen of muggenkriebels, dus ik zit nu te dubben of ik het gaas er niet gewoon uit zal knippen. Dan heeft ze gewoon vrij zich en is die strakke kap veel beter te pruimen. Zal ook het omdoen vergemakkelijken O:) Maar omdat het geen goedkope hoofdkap is, vraag ik me af of er anderen zijn die deze actie misschien al eens uitgevoerd hebben en of dat inderdaad werkt... Wie heeft advies?

Sterrebell

Re: Struggles hoofdkap eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 00:26

Die verkopen en er eentje kopen van forhorses. Die heeft ook zonder gaas voor de ogen, fijne pasvorm en verstelbaar, draait niet. Het proberen waard!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 00:52

Of de stof eruit knippen en er meer doorzichtige stof achter naaien/plakken.Is maar een idee.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 07:40

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 07:46

De kap moet wel aan de deken vastgemaakt kunnen worden, daarom heb ik nu eerst voor de Snuggy-kap gekozen: die hoort er immers gewoon bij. Ding kost bijna 60 euri's, dus eigenlijk wil ik eerst kijken of ik iets kan verknutselen, zodat ik niet nog een andere kap hoef te kopen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 08:03

Nee toch, kun je uitleggen waarom dat moet?
ik heb ook jaren een eczeem gehad,maar er gewoon een losse vliegenkop op gehad,zonder aan de deken vast.
Ik zou zeker geen dingen er uit gaan knippen,die vliegen hebben de ogen zo gevonden en dan zit je met een kapotte kap.
Dan moet je alsnog wat anders kopen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 08:05

mandymonica schreef:
De kap moet wel aan de deken vastgemaakt kunnen worden, daarom heb ik nu eerst voor de Snuggy-kap gekozen: die hoort er immers gewoon bij. Ding kost bijna 60 euri's, dus eigenlijk wil ik eerst kijken of ik iets kan verknutselen, zodat ik niet nog een andere kap hoef te kopen.

Hoezo moet dat?

Ik heb echt jarenlang eczeemdekens opgehad en altijd losse kap.

De kap die jij noemt is gewoon een ondding heb hem ook gepast maar bij een regenbui zien ze zelfs helemaal niks meer.

Bovengenoemde shires is een fijne.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 08:55

Voor mijn paard moet de kap ook aan de deken vastgemaakt worden omdat ze zich anders helemaal openschuurt in haar nek/achter haar oren. Het hele snuggy-systeem vond mijn IJslander niks. Zij is blij met de simpele bruine dekens van EJ/Divoza/etc, waar ik een hoofdkap van BR bij heb. Ik ben ook blij, want stuk goedkoper dan snuggy.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 10:09

Imre schreef:
Voor mijn paard moet de kap ook aan de deken vastgemaakt worden omdat ze zich anders helemaal openschuurt in haar nek/achter haar oren.

Dit dus. Ik wil ze echt aan elkaar vast kunnen maken.

Verder ben ik wel heel tevreden over de pasvorm van Snuggy. Een andere deken (merk weet ik even niet meer uit mijn hoofd), was echt niet favoriet.

Het blijft gedoe -O-