Weet iemand wat dit is?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jarmo

Weet iemand wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-25 23:16

Goedenavond allemaal!

Vorige week heb ik een partij paardenspullen gekocht, waaronder een doos met allemaal lederen spullen. Nu zit hier iets bij waarvan ik niet weet wat het is.
Google search heeft mij niets opgeleverd, vandaar dat ik het hier eventjes probeer :+ :+

Afbeelding

Afbeelding

Wie weet waar dit voor wordt gebruikt? Het lijkt op een bakstuk met elastiek, alleen zit er een ring aan de andere kant.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 23:20

Is dit misschien bedoelt als een tussenstuk voor bit-teugel, om het contact zachter/elastischer te maken? Was volgens mij een paar jaar terug wat meer "in". De blinde sluiting aan het bit, teugel aan de ring? Dan verzacht het de hulpen, of dat was het idee misschien.

Anders heb ik ook geen idee :=
Laatst bijgewerkt door XladyX op 10-05-25 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 23:21

Is dat geen ophaalbakstuk?

Celine_Famke

Re: Weet iemand wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 23:23

Is dat niet gewoon van een martingaal? Wat vast moet aan het borsttuig en waar de teugel door het ringetje moet? Dan zou er nog zo 1 moeten zijn (geweest).

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-25 23:25

Celine_Famke schreef:
Is dat niet gewoon van een martingaal? Wat vast moet aan het borsttuig en waar de teugel door het ringetje moet? Dan zou er nog zo 1 moeten zijn (geweest).

Vergeten te melden, maar het zijn er inderdaad 2. Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat het daar te klein voor is. Het is ongeveer even groot als een bakstuk maat Full

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 23:36

Flexireins van Shires, zullen vast meer merken zijn die zulke tussenstukjes (en volledige teugels met elastisch deel) verkopen maar volgens mij is dit het exacte model van hun.

Ze zeggen idd dat het de hulpen verzacht en wordt aangeraden voor beginnende ruiters of groene paarden maar of het daadwerkelijk iets positiefs bijdraagt durf ik ook niet te zeggen :+ .

emtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 12:26

Dat zijn idd tussenstukjes om de hulpen te verzachten! Ik ken een aantal mensen die dit op jonge paarden gebruikt hebben en er goed over te spreken waren! Ook fijn voor (over)gevoelige paarden, het geeft wat minder druk

Jarmo

Re: Weet iemand wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 13:02

Top, bedankt!