Ik heb de vernieuwde versie van micklem gekocht. Helaas tot 2x aan toe met zichtbare lijmresten. Nu vroeg ik mij af of andere dit ook hebben of dat ik gewoon pech heb
Die 2de foto lijkt me echt geen nette afwerking. Welk onderdeel van hoofdstel is dat?
Ik zou hier toch echt niet blij van worden
Dee_Es
Geplaatst: 07-05-25 23:19
Ik had de nieuwe micklem 2 besteld maar heb 'm weer teruggestuurd. Leer van de frontriem was helemaal afgeschaafd, de gesp van de neusriem had een beschadiging waardoor er een scherp randje aan zat en zelfs de gaten van de bitriempjes zaten niet op 1 lijn. Ik vond het leer stug aanvoelen, was er echt niet over te spreken.
Ik heb er 2, geen idee of dat de oude of de nieuwe is, maar ik denk nog de oude. Het leer is stug en goedkoop. En de gespen gaan corroderen. Het is dat zij de enige zijn of waren die er een bitloze variant van hebben, maar anders had ik het nooit gekocht. De full zit ook wat krap, maar is nodig wegens de kaakriem. De x-full zit ruimer, maar is dan alleen maar stabiel met longeren. En ik vind ze eigenlijk nog lelijk ook, er zit geen enkele luxe aan, en dat voor dat geld. Voor mij niet meer. Ook geen qhp overigens, die bitloze hoofdstellen schuiven. Maar daar heb je voor 80 euro wel heel fijn leer en een mooie frontriem die tenminste wel goed past.
De afwerking zoals je toont op de foto is normaal voor Micklem.
Zou er idd mee teruggaan. Is niet netjes afgewerkt. Zonde! Heb je ‘m online gekocht? Zo ja dan zou ik geld retour vragen en er toch eentje in een ‘echte’ ruitershop halen, dan kun je ‘m checken?
Akecheta
Geplaatst: 08-05-25 09:28
Foto 2 is echt onacceptabel. Het eerste zwarte leer van links, boven en onderstuk hadden aan elkaar moeten zitten. Deze constructie zou moeten zorgen voor een sterke verbinding en dat is het nu niet. Dat ze vervolgens een flinke klodder lijm gebruiken om de fout te 'herstellen' is onacceptabel. Zo lever je geen kwaliteits hoofdstel af. Ik zou zeggen, geld terugvragen.
noviceh
Geplaatst: 09-05-25 11:25
Ik heb even naar mijn Micklem 2 hoofdstel gekeken, maar die is veel mooier afgewerkt
emtb
Geplaatst: 11-05-25 12:28
Even een ander vraagje over de micklem hoofdstellen
Ik merk dat die van mij niet heel mooi aansluit op mijn paard haar hoofd. Hij zit qua maat wel echt top maar hij blijft een beetje bol staan. Hebben meer mensen hier last van gehad? En wat hebben jullie hier aan gedaan?
PreHungaro
Geplaatst: 23-05-25 22:45
Ah! Ik pakte die van mij gisteren uit en dacht waar heb ik dit eerder gezien. Maar dat was dit topic. Bij de aanhechting van de neusriem zat bij mij ook lijm.
Dit gelukkig netjes kunnen weghalen. Leek een beetje overtollig lijm dat er tussenuit is gekomen bij het op elkaar persen.
Verder is de kwaliteit wel echt flink verbeterd tov de eerdere versies! Het leer is mooi zacht en de riempjes zijn netjes afgewerkt en zacht onderlegd. De frontriem geeft meer ruimte en de maat klopt nu echt.