Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
different1 schreef:Hoe is het mondstuk (ongebroken, gebroken, dubbel gebroken?)
Want bij een groter bit wordt het dubbel gebroken middenstuk ook groter, en dan moet je echt in de mond kijken of de schakels nog wel op de tong liggen en niet op de lagen, ook even checken als je aan 1 kant iets meer aan de teugel zit.
Maar dit bit is idd te klein.
Sterrenanou schreef:Beemsterkaas schreef:Klopt dit is inderdaad veel te klein. Ik zou minimaal voor een 13.5 gaan, en afhankelijk van hoe groot hij is, zelfs voor een 14.5
Hij is zelf 166 ongeveer
Contemplate schreef:Eens met de voorgangers, voor een watertrens echt te klein. Zelfs voor een bustransfer zou ik dit wat krap vinden. Bustrens zou ik 13,5 doen. Voor watertrens zeker 14, misschien zelfs 14,5. Je wilt echt wat ruimte tussen de ringen en de mond van je paard.
Contemplate schreef:Eens met de voorgangers, voor een watertrens echt te klein. Zelfs voor een bustransfer zou ik dit wat krap vinden. Bustrens zou ik 13,5 doen. Voor watertrens zeker 14, misschien zelfs 14,5. Je wilt echt wat ruimte tussen de ringen en de mond van je paard.
c_alsemgeest schreef:Als een watertrens echt goed past en goed gemaakt is (sommige merken hebben de hoek niet goed of het gat waar de ringen in gaan te groot) hoef je nooit bitringen te gebruiken is mijn ervaring. Vaak gaat het mis met niet passende bitten, slecht geproduceerde bitten of een ruiterhand die het bit te veel door de mond trekt.
Hij moet precies passen, bij te smal en te wijd kan je beide wondjes krijgen.
Lithya schreef:c_alsemgeest schreef:Als een watertrens echt goed past en goed gemaakt is (sommige merken hebben de hoek niet goed of het gat waar de ringen in gaan te groot) hoef je nooit bitringen te gebruiken is mijn ervaring. Vaak gaat het mis met niet passende bitten, slecht geproduceerde bitten of een ruiterhand die het bit te veel door de mond trekt.
Hij moet precies passen, bij te smal en te wijd kan je beide wondjes krijgen.
Ben ik met je eens, maar heb sterk het idee dat hier twee kampen zijn.