Luxe frontriem die niet blijft hangen in voorplukz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chicken01

Luxe frontriem die niet blijft hangen in voorplukz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 14:27

Zoals de titel al zegt;

Ik zoek een frontriem (bruin leer) die een luxe uitstraling heeft, maar niet in de voorpluk blijft hangen.
Ik heb nu een met strass en daarmee trek ik haren uit.
Ook als ik de voorpluk vlecht.
Heb al eens gezocht op internet maar kan niks vinden met bruin leer (dus geen zwarte) wat leuk is.
Iemand tips??

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 14:45

Je kan wel frontriem met strass kopen, maar je moet dan kiezen voor de steentjes die genageld in de frontriem zitten in plaats van degene die in kastjes met haakjes zitten.
Bij de nagel zit het steentje rondom helemaal vast en zijn er geen uitstekende delen waar de haren achter blijven hangen.

Je kan die ook helemaal naar wens laten maken. Omdat deze steentjes er per stuk ingezet moeten worden zijn ze in de regel wel duurder, maar aan de andere kant raak je geen steentjes meer kwijt en raken er geen haren in verstrengeld.

Er zijn verschillende bedrijven die ze maken, denk aan frontrow design, judi, tess etc.

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 15:03

ingvdh schreef:
Je kan wel frontriem met strass kopen, maar je moet dan kiezen voor de steentjes die genageld in de frontriem zitten in plaats van degene die in kastjes met haakjes zitten.
Bij de nagel zit het steentje rondom helemaal vast en zijn er geen uitstekende delen waar de haren achter blijven hangen.

Je kan die ook helemaal naar wens laten maken. Omdat deze steentjes er per stuk ingezet moeten worden zijn ze in de regel wel duurder, maar aan de andere kant raak je geen steentjes meer kwijt en raken er geen haren in verstrengeld.

Er zijn verschillende bedrijven die ze maken, denk aan frontrow design, judi, tess etc.

Thnx. Ik ga daar eens kijken.
Ja, heb nu een met haakjes inderdaad. Heb ook al eens gehad die geplakt zaten, maar daar was ik binnen een week al een deel van de steentjes kwijt.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 15:28

Dan moet je inderdaad zoeken naar een frontriem met een andere bevestiging van de steentjes: rivetje:

Citaat:
Stevig: De gesloten ronde kastjes en de rivet zorgen voor een zeer sterke bevestiging van de steentjes. Hierdoor zijn ze minder kwetsbaar voor uitvallen, zelfs bij intensief gebruik.
Harenvrij: De gesloten kastjes voorkomen dat haren van de maantop in de steentjes vast komen te zitten. Zo voorkom je beschadiging van de maantop van je paard.
Geen irritatie: Er wordt geen lijm gebruikt, waardoor irritatie van de paardenhuid uitgesloten is.
https://horsehandcrafts.nl/strass-steen ... vestiging/

Die klauwzettingen vond ik ook irritant. Daar hingen iedere keer haren in vast. Niet alleen trek je ze dan uit. Ze wapperen de volgende keer ook nog eens steeds langs de ogen van je paard.

ingvdh

Re: Luxe frontriem die niet blijft hangen in voorplukz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 15:51

Die nagels zitten door het leer heen bevestigd en kunnen er niet zo makkelijk afschieten.
Mijn frontriem is nu 3 jaar oud en alles zit er nog net zo mooi op als dat ik hem kocht en deze wordt dagelijks gebruikt.

Overigens noem ik het nagels en Pol013 een rivet maar we bedoelen hetzelfde

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:45

Ik heb voor onze pony een hele fijne bruine frontriem
Er zijn ook nog nooit haren uitgetrokken, volgens mij is hij van horze

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 19:37

Wat ik zelf doe is met blanke nagellak over alle steentjes/haakjes heen gaan. Dan zijn deze afgerond en kan er geen haar meer achter haken. Niet over het hele steentje doen want maakt wel doffer.
Op mn trainingshoofdstel zit overigens gewoon een leren frontriem, veel makkelijker.