Anatomische singel achterstevoren te gebruiken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hippotha

Anatomische singel achterstevoren te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 22:25

Hoi iedereen,

Ten einde raad....mijn zadel blijft iets naar voren schuiven, zodat deze niet meer achter de schouder ligt. Reden is dat mijn paard alles tegen heeft...peervormig, ronde ribbenkast, smalle voorkant, weinig schoft en singelgroeve ver naar de voorbenen.
Heb eindelijk een zadel dat perfect past, ligt hier dus niet aan.
De singelstoten zijn reeds naar voren geplaatst, maar toch komt de plaats vd singelstoten niet overeen met haar singelgroeve, waardoor het zadel door de singel iets naar voren getrokken wordt. Niet heel veel, maar wel zodanig dat het niet 2 vingers achter de schouder ligt, maar ertegen.
Heb banaan- en crescentsingels geprobeerd, maar die zijn juist zo gebogen dat de singelstoten juist maar naar voren worden getrokken. Ik snap het ontwerp niet. Ik heb naar mijn idee juist het tegenovergestelde nodig. Dat de gespen naar achter lopen, zeg maar, zodat het zadel niet naar voren getrokken kan worden.
Kan ik onderstaande singel achterstevoren gebruiken? Dus dat de achterkant aan de voorkant zit en de gespen naar achteren wijzen. Dat lijkt mij te werken, maar ha, zo is hij niet bedoeld...maar ja...ik kan er geen vinden met de juiste vorm.

Afbeelding

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 22:38