De ideale vliegenuitrijdeken gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hafrocky

De ideale vliegenuitrijdeken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 13:07

Er zijn al oudere topics over maar die dekens die daar genoemd worden bestaan al niet meer of de links doen het niet en er zullen ondertussen ook heel wat nieuwe modellen zijn.

Wie weet de ideale vliegenuitrijdeken voor een breder paard welke niet helemaal naar achter schuift? En een ruime hals heeft?

Een passende deken vinden is al een ramp. Heb nu de amigo flyrider (net aan passend in de grootste maat) maar die trekt heel erg naar achteren en blijft dus totaal niet goed liggen. Vorig jaar al alle modellen bij de eppeljack geprobeerd maar daar paste de meeste modellen niet. Vaak lag die achterop nog redelijk maar kon de hals niet dicht. Of hij paste gewoon helemaal niet.

nnicolex

Re: De ideale vliegenuitrijdeken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 13:22

Ik heb de bucas vliegen uit rij deken op mijn brede E pony en die blijft super goed liggen en zijn dikke nek past er ook goed in!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 13:52

Ik heb die flyrider, maar heb een aanpassing gedaan (nou ja, meerdere). Ik heb in het midden van de opening aan de achterkant, dus net achter de kamer van mijn zadel, een knoop aan de deken gezet (althans, mijn stalgenootje heeft dat destijds gedaan). Daar zit een lint aan wat ik door de kamer naar voren haal en vastknoop aan een voortuigoog. Hierdoor trekt de deken niet naar achteren.
Het halsdeel heeft aan beide kanten twee klittenbandjes, daar heb ik alleen de bovenste van vast. Aan de ogen daarvan heb ik twee brede banden zitten die voor de boeg bij elkaar komen, dus als een (vrij hoog) voortuig.
Ik rij nooit lang, dus voor ons gaat dit goed. Als ik langere ritten zou maken, zou ik de band voorlangs aanpassen, vermoedelijk ook een grotere / langere hals erop zetten en kijken of ik nog iets kan bedenken om de voorkant van het lage deel vast te zetten aan zadel (singelstoot?) of dekje.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 18:54

Ik rij met een bucas buzz off op een lusitano met vrij veel hals en front. Blijft hier goed liggen en ook de hals sluit prima.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 19:27

Ik rij met de busse vliegen uitrijdeken. Blijft liggen, je kan de hals oprollen. Zowel voor western als engels zadel.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 19:30

Hier ook de Bucas. Valt ruimer dan de flyrider is mijn idee. Ik zal altijd kiezen voor een deken die uit 2 delen bestaat, anders is het vragen om geschuur op de schouders.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:40

Ik ben nog steeds fan van Fedimax. Fijne deken met buikflap...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 21:05

Je kunt hem ook tussen je dekje en zadel leggen.... Dan kan hij geen kant op schuiven als het goed is....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:10

Dubbel .

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 08:05

Dit zijn al weer een paar goede tips! Kan weer wat gaan uitproberen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:04

Ik haal uitrijdekens altijd in een maat groter en heb er verder vrede mee dat ik na een galopje alles weer even op zn plek moet trekken := onder het zadel durf ik nooit, bang dat er drukkingen door ontstaan.