Ik heb dus in de tijd dat ik nog wedstrijden reed nog een paar rijlaarzen aangeschaft in de juiste hoogte in de aanbieding. Maar ik heb er nog nooit mee gereden door allerlei omstandigheden en ze waren wat in de vergetelheid geraakt op zolder waar ze ondertussen al zo'n 15 jaar liggen. Maar nu wil ik ze eigenlijk wel gaan gebruiken, en ik vond en vind altijd nog donkerblauw erg mooi. Donkerblauwe laarzen zijn en waren altijd veel te duur voor mij, maar je kunt ook leer verven. En dat is eigenlijk het plan, mits het niet te arbeidsintensief is of een te grote kans op lelijke laarzen geeft.
Dus nu de vraag: met welke verf? Het gaat dus om nog nooit gedragen rijlaarzen. Het leer is dus ook nooit ingevet of behandeld, maar ook niet uitgedroogd. En dat is natuurlijk gunstig voor het verven. Maar welke verf houdt goed? Ik wil gewoon donkerblauwe laarzen, egaal, geen glim en glans, gewoon net zo als zeg maar de zwarte laarzen zijn als je ze nieuw koopt. Het gaat om stugge kachelpijpen van Petrie gemaakt van rundleer zonder coating, dus echt de beste kwaliteit leer die er is.
Ja, die vond ik ook, maar anderen zeggen dat het er wel weer afslijt. Dus dan is het niet wat ik zoek. Ik durf het op dit moment nog niet te kopen om eerlijk te zijn. Als de ervaringen zijn dat het echt blijft zitten, dan kan het wel natuurlijk, maar daar lijkt het op basis van ervaringen in dat andere topic niet op.