Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met het gebruik van een Liquid Titanium masker bij een paard met headshaking?
Het paard is gelukkig geen extreem geval. Hij is goed te rijden en het is ook niet altijd aanwezig, maar ik merk wel dat hij soms van die dagen heeft dat het schudden erger is. Het is dus geen dramatisch probleem, maar ik sta altijd open voor manieren om het voor hem comfortabeler te maken.
Ik heb al eens een gewoon oornetje geprobeerd, maar dat werkte helaas compleet averechts. Ik heb het na 2 minuten afgedaan omdat hij het echt niet leuk vond. Wat wél helpt, is zijn voorpluk tijdens het rijden in een knotje doen. Sinds ik dat doe, is het gedrag echt verminderd, dus dat gaf me de indruk dat iets met druk of gevoel op het hoofd misschien meespeelt. Neusnetjes zijn ook al geprobeerd maar dat had geen effect.
Ik zie weleens die Liquid Titanium maskers voorbij komen en ik overweeg dat eens te proberen. Ze zijn niet bepaald goedkoop en als het effect hetzelfde is als met het oornetje, dan is het niet echt een nuttige investering geweest

Alvast bedankt voor het meedenken!