km zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

km zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 13:57

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niet echt wat vinden....

Dus vandaar dit nieuwe topic.

Ik ben opzoek naar ervaringen met KM zadels, en wellicht ook hoe deze zadels op friezen liggen.
Maar dus ook gewoon naar de algemene ervaringen.

Ik vind zadels echt een heel moeilijk punt, altijd bang om de verkeerde keuze te maken, en altijd de eeuwige twijfelkont..

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 14:16

Als zadels een moeilijk punt zijn, zou ik eerder opzoek gaan naar ervaringen over een goede zadelmaker, dan over een bepaald merk ;)

Bij een (goede) zadelpasser weer je hoe de pasvorm is en kun je verschillende zadels uitproberen om te kijken hoe jij en je paard erop reageren. Daar heb je veel meer aan dan ervaringen van mensen die misschien wel heel anders zijn dan jij (qua lichaam) of een heel ander paard hebben.

ivy_power89

Re: km zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 15:12

Ik heb bewust dit merk op het oog, vandaar dat ik naar ervaringen over dit merk vraag ;)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 22:31

Even een schopje, misschien helpt het haha

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 22:40

Wat is je vraag precies? Ik heb er zelf 1 op mijn pre liggen

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 22:58

Ik had er eentje, zat super fijn maar bleef naar voren schuiven... Heb ze er een paar keer bij gehad maar probleem bleef helaas.
Heb het zadel op het paard van een stalgenoot gegooid en dat paste echt geweldig goed, die heeft hem overgenomen en is er nog steeds blij mee!

Het moet dus bij je paard passen en ergens hoop ik dat het ondertussen mogelijk is om iets langer te testen dan alleen tijdens de passessie, maar dat hoop ik eigenlijk bij alle zadels :+

Spoiler:
Muv Custom want die heeft dat gewoon echt goed voor elkaar.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 07:08

Dat naar voren schuiven herken ik. Ook dat het pas na de pas sessie gebeurt. En verder ga ik je even een pb doen.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 17:14

Hier op stal hebben drie of vier ruiters een KM zadel, allemaal heel tevreden. De paarden lopen er mooi vlot onder. Ik heb er een keer op eentje gereden, en het zat goddelijk lekker, zelfs al was het een maatje te groot voor mijn kont.

't Zijn heel verschillende paarden trouwens, van warmbloed tot haflinger, dus ze passen op een redelijke range van paarden. Voor mijn arabiertje was enkel het ponyzadel van 16/16,5" passend in ruglengte, maar hij heeft dan ook wel een hele korte rug. Heb om andere redenen voor een ander merk gekozen, maar vond het zadelpassen en advies prima en grondig.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 17:54

Ik heb ook een KM zadel op mijn ronde oliebol. Enige zadel wat niet schoof bij hem. Zadel zit heerlijk verder en heb genoeg vrijheid.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:37

Ik heb 2 KM zadels, super blij mee, liggen en zitten als een huis, kan er meerdere paarden mee rijden en denken verder altijd fijn mee.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:39

Ik heb nog een km dressage plus. Helaas maar kort gebruikt omdat het naar voren bleef schuiven. Kon niet passend gemaakt worden. Het zadel zit wel echt geweldig. Heel zacht wat voor mijn rug heerlijk was.

Kolibrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:15

Ik heb er 1 gehad, hele fijne zadels en goede prijs/ kwaliteit
Service en communicatie was echter om te huilen..