Kent and masters cob gp / bomen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Haf_Woezel

Kent and masters cob gp / bomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 12:58

Ik sta op het punt om een kent and masters cob 18 inch te kopen. Veelzijdigheid.

Maar toch twijfel ik..

Ik zoek een leuk zadel voor recreatief mee te rijden op mijn haflinger die goed groot en stevig is. In heb momenteel een Bates dressuurzadel met diep zit. Echter is de diepe zit echt nefast voor mijn rug en zoek ik een open zit.

Nu vind ik het wel interessant dat je met een GP (of vzh) ook makkelijker korter kunt zitten als je door de bos wilt crossen en je kan over het algemeen ook langer zitten als je kiest.

Maar ik ben wat bang voor de maat van de boom.
Mijn haflinger schommelt tussen de wintec wide (XW) en de lila (2XW) nu weet ik niet of deze hetzelfde vallen als de zilvere boom van kent and masters. (s-boom)

Weet iemand dit?
En wie heeft ervaring met dit zadel?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 15:27

hieronder kan je de maten vergelijken, de bomen van Thorowgood /Kent en master/Fairfax lopen qua maten anders als de Wintec.
Met deze vergelijking gaan ze uit van de werkelijke graden van het kopijzer om zo ze te kunnen vergelijken met elkaar

De thorowgood / fairfax / kent masters heeft een sima boom ;) voor je je rot zoekt

https://www.sattlerei-steitz.de/service ... en-system/

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 16:35

_/-\o_ Dank je dieseltje!

Ik had toevallig nét voor jou bericht te lezen de gullet meter van Kent and master afgedrukt en mijn witte bates boom erop gelegd, deze kwam tussen wit en geel in (van kent and masters)

Als ik dan nu kijk op jou link, dan klopt dat! :j
De witte bates boom zit op 102 graden en de gele van kent and masters op 103.. wat kan kloppen dat het zowat tussen de maten in zweefde.

you made my day *\o/*