Ik ben op zoek naar een naald in een hooiberg lijkt het, dus wellicht kan bokt mij helpen.
Ik heb nu teugels die half leer half rubber zijn over de gehele lengte. Ik ben daar super tevreden over, maar wil graag teugels met clips (snaps) om ze sneller los en vast te kunnen klikken. Nu zijn die er genoeg, maar ik zie er geen die zowel leer als rubber zijn, het is of leer, of rubber. Hebben jullie nog ideeen of alternatieven?
Skessa_
Geplaatst: 22-03-25 15:42
Losse clips er aan maken?
Gerardyolo
Geplaatst: 22-03-25 15:43
Kun je geen drukkertje op de uiteinden van je huidige teugel laten zetten. Denk dat de meeste schoenmakers/zadelmakers dit wel voor je kunnen doen?
Als je die echt fijn vindt zit zo'n losse haak er binnen een paar tellen aan. Ze kosten ook amper wat. Andere teugels zijn waarschijnlijk toch weer anders en niet altijd een verbetering met wat je zo fijn vond.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Ik vind deze fijn. En dat is geen knutselen. Dat is Ipv aan het bit vast maken eenmalig aan het haakje gespen.
Narcissa
Geplaatst: 22-03-25 18:41
Ik heb dezelfde als Duo Penotti. Je maakt je teugels eraan vast net zoals je dat met het bit doet, helemaal geen geknutsel voor nodig
Jet
Geplaatst: 22-03-25 22:40
Geen leer, maar ik vind dit hele fijne teugels, met verschillende mogelijkheden om aan het bit te bevestigen: https://libbyshorsetack.co.uk/products/ ... 7743994201 . Eén kant is antislip rubber, de andere kant is een zachte stof. De mijne zijn wel van voor de Brexit, dus ik weet niet of er importkosten bij komen en wat de verzendkosten momenteel zijn. Ik noem deze omdat je het had over een andere kleur teugels.