Western fenders, kort/kindermaat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Western fenders, kort/kindermaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 19:39

Ik wil m’n oude western zadel aan m’n kinderen geven , het is een kleine maat barrel zadel maar de fenders zijn lang , dus ik ben al tijdje op zoek naar korte fenders maar kan deze nergens vinden… liefst zou ik ze tweedehands kopen zodat ze niet zo stijf zijn .. wie weet waar ik zoiets kan vinden ? Op marktplaats niet want daar ben ik al maanden op zoek. EBay zat ik te denken? Of misschien kunstof/ nepleer die zijn ook soepel , het is maar tijdelijk tot ze wat gegroeid zijn :D Alle tips welkom.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 19:51

Even out of the box,van barefoot zijn kortere fender te krijgen. Niet perse heel mooi maar wel praktisch en vast niet te prijzig. Ik neem dat je al hebt overwogen om Arthur te bellen?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:22

Edix heeft smallere fenders voor kinderen oof veel beter en in verschillende maten. Misschien is dat iets.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 22:05

troi schreef:
Even out of the box,van barefoot zijn kortere fender te krijgen. Niet perse heel mooi maar wel praktisch en vast niet te prijzig. Ik neem dat je al hebt overwogen om Arthur te bellen?

Of die geschikt zijn voor kinderen hangt wel erg af van waar we het over hebben :=

Kleuter? Tiener....?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 22:27

pmarena schreef:
troi schreef:

Of die geschikt zijn voor kinderen hangt wel erg af van waar we het over hebben :=

Kleuter? Tiener....?

7 en 10 en ze rijden wel zelfstandig ; stap, draf, galop dus moet wel stevig zijn

Maflinger_S

Re: Western fenders, kort/kindermaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 22:38

Kijken voor een paar losse en met een mes tekeer gaan.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 22:40

troi schreef:

Arthur wou ik volgende week langs gaan om te kijken. Ik heb tot nu toe vooral online gezocht omdat ze nog wel een zadeltje hebben maar ze willen liever op het western zadel :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 22:58

Ik weet dat je bij een Bob Marshall 2 maten fenders kunt bestellen: regulier en kort. Misschien is dat een mogelijkheid? Zelf inkorten heb ik ook wel eens gedaan. Of door een zadelmaker laten maken.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 23:00

Zelf inkorten vind ik best zonde . Is wel een ouder zadel maar super fijne en goed / mooi zadel , dus ik zou liever de fenders origineel houden en er kortere bij kopen.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 23:04

Sassy4barrel schreef:
Zelf inkorten vind ik best zonde . Is wel een ouder zadel maar super fijne en goed / mooi zadel , dus ik zou liever de fenders origineel houden en er kortere bij kopen.

Ik denk ook meer dat maflinger zit te denken in richting van goedkoper maar kwalitatief acceptabele nieuwe fenders kopen en doe (zelf) inkorten.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 23:12

Haha das wel logisch ja maar had ik zelf niet aan gedacht ! Das wel een goede

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 00:02

Nou, ik heb mijn iets te lange Bob Marshall fenders wel zelf ingekort/in laten korten door een Surinamer met een groot mes. Dat klinkt een beetje flauw, maar dat was eigenlijk wel precies wat ik heb gedaan/laten doen: het mes erin.

Dat is een beetje zonde bij de fenders die bij je zadel zitten en die je prima vind. Dan een paar kopen waarvan je het niet zo zonde gaat vinden. Het is niet moeilijk: de ronding aan de onderkant wat meer naar boven halen en een paar gaten bijprikken.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 19:00

Bedankt :) ik kan hiermee aan de slag

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 22:20

Huidige fenders insnijden geen optie?