Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik mijn barebackpad verkocht heb. Afgelopen week mocht ik de barefoot physio pad van een stalgenootje lenen en hij liep daar als een zonnetje onder. Nu heb ik ook de Alivio barebackpad gezien die mij ook wel erg aanspreekt en minder duur is. Heeft een van jullie fijne ervaringen met de Alivio? Of met een andere (niet te dure) bbp? Wat voor mij belangrijk is, is een beetje wrong maar niet met hele dikke stukken, ik wil graag suede en wat schoftvrijheid. Ik zal hem alleen voor in de bak gebruiken, buiten gebruiken wij gewoon ons zadel! Budget is rond de 200,-.
Die barefoot physio is ook wel heel fijn. Ik heb die met losse schaapwol zitting en ben er zo blij mee.
Had je paard die extra inlages van die physio pad nodig? Want dan is dat misschien iets waar je op kunt letten bij je zoektocht. Veel barebackpads hebben niet van die extra inlages. Bij mijn paard werkt dat ook goed met zijn wat oudere ruggetje en liep inderdaad ook zo fijn onder die barefoot.
Monody
Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-25 13:06
Nee die barefoot van mijn stalgenootje had toen niet de extra inlages erin zitten Hij liep er wel mega fijn onder.
pmarena
Geplaatst: 02-03-25 11:28
Als je paardje geen inlages nodig heeft maar je gewoon genoeg hebt aan normale padding, dan zou je eventueel voor de basis versie van die pad kunnen gaan, zonder het Physio deel waar extra inlages in kunnen....? Dat red je precies voor 200 euro
Dan weet je in ieder geval zeker dat je degelijke kwaliteit koopt.
Hoewel er natuurlijk sowieso wel heel veel super mooie BBP's te vinden zijn tegenwoordig
Ik heb deze: https://www.kramer.nl/Themas/Western-ri ... k-Pad-Kowi Lijkt op de Brockamp support maar dan net iets goedkoper, ik ben er erg tevreden mee Voor de zekerheid heb ik er wel altijd een dekje met inlages onder.
Als de pad zowel goed voor jou als voor je pony was, zou ik even doorsparen dat je die ook kan aanschaffen Misschien dommig advies, maar als iets goed is, zou ik dat niet veranderen.
Ik heb de Alivio. Geeft echt heel veel ruggengraatvrijheid. Vind zelf wel dat ik nog te hoog bovenop mijn paard zit, maar heb er nog maar twee keer kort mee gereden. Verwacht dat hij nog veel gaat inzakken en dat het dan prima is. Het is een hele goede kwaliteit, de prijs is er niet aan af te zien.