Zoektocht: asymmetrische stijgbeugels met demping

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BoktVerlaten

Zoektocht: asymmetrische stijgbeugels met demping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 18:18

Ik zoek, in verband met lichamelijke klachten,engelse stijgbeugels die asymmetrisch zijn dus met het effect net als de ouderwetse schuine blokjes of het oogje niet in het midden…..maar dan de grootste uitdaging…ik wil ook graag nog wat demping zoals met de Freejump Airs. En als ik helemaal mijn wensen compleet zou maken….dan het liefst nog een iets gedraaide ophanging.

Dus eigenlijk “twisted slanted” zoals mijn western beugels maar dan met demping en geschikt voor engels zadel.

Wie weet de gouden oplossing?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 18:25

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 18:30

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 18:33

BoktVerlaten schreef:
Dus eigenlijk “twisted slanted” zoals mijn western beugels maar dan met demping en geschikt voor engels zadel.

Dit is ook te bereiken door een slag in je beugelriem te doen. Kan soms een oplossing zijn wanneer niet aan alle voorwaarden kan worden voldaan.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 18:36

Lithya schreef:
BoktVerlaten schreef:

Dit is ook te bereiken door een slag in je beugelriem te doen. Kan soms een oplossing zijn wanneer niet aan alle voorwaarden kan worden voldaan.

Ja, daarmee kan ik inderdaad de gedraaide ophanging vervangen.

Maar slanted/asymetrisch/schuin van buiten naar binnen, in combinatie met demping…daar zit de uitdaging

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:28

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:32

Volgens mij is er een soort vering-systeem op de markt dat je aan bestaande beugels kunt bevestigen. Ik duik even het internet op voor je.

Edit; ik denk dat ik de verende beugels van GPG voor me had. Daar zou je een scheef beugelblokje in kunnen doen?

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 00:09

tennan schreef:
Volgens mij is er een soort vering-systeem op de markt dat je aan bestaande beugels kunt bevestigen. Ik duik even het internet op voor je.

Edit; ik denk dat ik de verende beugels van GPG voor me had. Daar zou je een scheef beugelblokje in kunnen doen?

Thnx, ik ga er naar kijken!

marije1109

Re: Zoektocht: asymmetrische stijgbeugels met demping

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 01:08

Ik volg, heb bij een ongeluk mijn spronggewricht verbrijzeld en inmiddels is mijn onderste enkelgewricht vast geboord.
Ik heb 2 gaten beugel lengte verschil en mijn tenen wijzen naar buiten (spoortje dus ook niet mogelijk).
Ik zoek ook beugels met vering, grip, veiligheid en liefst gedraaide ophanging....nog niet gevonden.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:56

marije1109 schreef:
Ik volg, heb bij een ongeluk mijn spronggewricht verbrijzeld en inmiddels is mijn onderste enkelgewricht vast geboord.
Ik heb 2 gaten beugel lengte verschil en mijn tenen wijzen naar buiten (spoortje dus ook niet mogelijk).
Ik zoek ook beugels met vering, grip, veiligheid en liefst gedraaide ophanging....nog niet gevonden.

Volgens mij zijn/waren die van GPG er ook met een 'ijslander-boogje'. Die zouden dan best eens ook aan jouw eisen kunnen voldoen. Lastig zeg!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:18

Ook al niet helemaal wat je zoekt. Maar wel met eindeloze aanpas mogelijkheden (en prijs....)
https://fb.watch/xZdmoYKUTv/

Ik vraag me altijd af of demping nou zo'n verschil maakt? Je benen staan toch altijd in 'demp' stand in de beugels? Bij een schoen snap ik het nog omdat je dan met gestrekt been de grond raakt en het dan minder dempt. Maar in het zadel gaat het om een heel andere dynamiek.
Ik hoor het graag hoor. Want mijn enkel zit me wel eens te persten. Dus als demping wel echt een verschil maakt kan ik daar ook nog eens naar kijken.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:10

pol013 schreef:
Ook al niet helemaal wat je zoekt. Maar wel met eindeloze aanpas mogelijkheden (en prijs....)

Ik vraag me altijd af of demping nou zo'n verschil maakt? Je benen staan toch altijd in 'demp' stand in de beugels? Bij een schoen snap ik het nog omdat je dan met gestrekt been de grond raakt en het dan minder dempt. Maar in het zadel gaat het om een heel andere dynamiek.
Ik hoor het graag hoor. Want mijn enkel zit me wel eens te persten. Dus als demping wel echt een verschil maakt kan ik daar ook nog eens naar kijken.

Ik heb zelf 7 jaar geleden mijn enkelbanden gescheurd, kan sindsdien niet meer met gewone beugels rijden, winderen beugels waren bij mij de oplossing, zit demping in en aanpasbaar voetbed, alleen geen gedraaide ophanging.
Ik wilde op een gegeven moment toch liever veiligheidsbeugels, en de lemieux vector/balance (die met gekanteld voetbed) werken ook wel. Had ik in begin niet hoeven doen maar nu gaat dat wel.

De demping in de beugel maakt voor mij wel degelijk verschil

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:41

pol013 schreef:

Demping maakt imo wel uit als je iets mankeerde waardoor de demping in je lichaam niet meer is zoals zou moeten zijn.
Ik heb bv mijn voet verbrijzeld gehad, ik kan geen druk houden op de bal van mijn voet en door de lisfranc fractuur die ik had zit er nog weinig soepelheid in aan de buitenkant van mijn voet. Ook afrollen ed gaat niet meer zoals hoort.
Met "gewone" beugels die niet flexibel zijn kan ik niet pijnvrij rijden, ook niet mijn voet in de beugel houden. Met mijn bow balance wel.
(Al schiet mijn rechterbeugel wel als eerste uit als ze een echt gekke sprong maken :') maar daar ben ik inmiddels aan gewend)
De beugel moet zeg maar de flexibiliteit hebben die mijn voet niet meer heeft zodat het werkt zoals het zou moeten werken :+

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 15:22

pol013 schreef:

Die Ryde beugels zijn geweldig zo te zien. Die kan ik wel helemaal instellen. Alleen geen demping maar misschien dat ik die niet mis als de hoek goed is. Ik ga even kijken. Ze zijn duur maar als ze goed zijn, is dat het waard.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 16:23

Ik heb de Ryde besteld, ik zal een update geven zodra ik ze heb kunnen proberen!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 16:50

Ik ben zeker benieuwd hoe ze gaan bevallen.

Ik vond het wel een interessante innovatie om te zien op die video.

Ik zie al die andere dure beugels die anatomisch heten te zijn. Maar ik zie ook dat per persoon paard en een mijn onderbeen/ voet anders naar beneden hangt. Dus ik snap hun denkrichting wel.

Tegelijk vraag ik me af in hoeverre de beugel er invloed op kan hebben/ verschil zal maken. Zowel qua draaiing als demping (waar ik dus al wat antwoorden van anderen op heb gekregen)

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 17:02

Ik ben ook benieuwd maar je mag ze twee weken proberen na ontvangst. Dus dat voelt wel prettig aangezien ze serieus 500 euro zijn

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:52

Wauw, ben benieuwd naar de Ryder beugels!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:21

Lithya schreef:
BoktVerlaten schreef:

Waar doe je die draai?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:13

Nibbit schreef:
Waar doe je die draai?

Alleen handig als je de gesp beneden hebt met een hoesje. De flap van het uiteinde draai je dan een slag tussen beugel en gesp. En dan dus vastgespen. Hoesje erover.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 01:14

Zo €500 is serieus geld zeg, heel benieuwd of ze het waard zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 04:41

pol013 schreef:
Ik ben zeker benieuwd hoe ze gaan bevallen.

Ik vond het wel een interessante innovatie om te zien op die video.

Ik zie al die andere dure beugels die anatomisch heten te zijn. Maar ik zie ook dat per persoon paard en een mijn onderbeen/ voet anders naar beneden hangt. Dus ik snap hun denkrichting wel.

Tegelijk vraag ik me af in hoeverre de beugel er invloed op kan hebben/ verschil zal maken. Zowel qua draaiing als demping (waar ik dus al wat antwoorden van anderen op heb gekregen)

Met een buitenrit stap ik voornamelijk.
Mijn enkels zijn het daar niet mee eens.
Wat de bow balance dan doet weet ik niet, maar ze maken verschil.

Met draven erbij hebben mijn enkels geen last.

Alleen vind ik de BB geen echte veiligheidsbeugel.

Hopelijk heeft ts haar beugel gevonden

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 10:19

Ik hoop ze deze week nog binnen te krijgen en dan zal ik ze zsm testen incl foto’s. Zal een leuk review in elkaar knutselen. Want ze zijn duur maar ze beloven veel goeds. Ik ben hoopvol nog…

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 23:19

beugels ontvangen na ca 6 dagen met UPS. Mooie verpakking, alsof ik een Chaneltasje uit mocht pakken. Ik heb de beugels aan mijn zadel gehangen en afgesteld zoals ik verwacht dat ze lekker zitten. Morgenavond ga ik rijden.
Het afstellen gaat heel makkelijk, inderdaad schroefje los, draaien naar de juiste positie en weer vast. Ik heb de beugelophang haak 90 graden dwarts op de beugel gezet, het voetbed maximaal schuin naar achteren gezet en de beugels schuin gehangen (slanted) op 6 ( het gaat tot 8).
Morgen na het testen plaats ik meer foto’s Afbeelding

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 00:16

Die beugels zien er erg netjes uit! Ik ben benieuwd of ze je bevallen.

Wij hebben ooit onze beugels aangepast voor iemand die heel graag met onze western beugels aan haar engelse zadel wil rijden. Dit zouden we ook voor jou kunnen maken. https://www.groningstuig.nl/convertor-voor-engelse-zadels/