Schoonmaken Tekna zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ManonJip

Schoonmaken Tekna zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 12:40

Hoi,
Iemand heeft zijn natte regenjas over mijn tekna zadel gehangen. Resultaat is dat het "weer" er in zit. Heb het geprobeerd schoon te maken met Wintec reiniger maar helaas helpt het niet. Iemand een ander idee?

germie

Re: Schoonmaken Tekna zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:02

Het weer krijg je nergens meer uit. Maar je hebt dan zelf ook langere tijd niet omgekeken naar je zadel. Het weer komt er niet van 1 nachtje in.

ManonJip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 11:25

Bedankt voor je bericht Germie. Jammer dat er gelijk zo lelijk wordt gedaan. Ik heb inderdaad langere tijd mijn zadel niet gebruikt nadat ik door een boer van mijn paard ben gereden en bijna een jaar niet uit de voeten hebt gekund. Alleen maar grondwerk gedaan en dus mijn zadel niet gebruikt. Ik ben zuinig op mijn spullen en helaas heb ik de regenjas pas later opgemerkt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:29

ManonJip schreef:
Bedankt voor je bericht Germie. Jammer dat er gelijk zo lelijk wordt gedaan. Ik heb inderdaad langere tijd mijn zadel niet gebruikt nadat ik door een boer van mijn paard ben gereden en bijna een jaar niet uit de voeten hebt gekund. Alleen maar grondwerk gedaan en dus mijn zadel niet gebruikt. Ik ben zuinig op mijn spullen en helaas heb ik de regenjas pas later opgemerkt.

Ik schrijf niets lelijks volgens mij. Maar wel dat er dan langere tijd niet naar een zadel is omgekeken. Als je had geschreven waarom, dan had ik die opmerking niet hoeven maken. Maar wat ik er dus mee wil zeggen, en is tevens een waarschuwing voor anderen, bekijk af en toe je materiaal. Dan voorkom je zoiets. Het is voor jou nu vervelend dat het gebeurd is, eigen schuld of niet, het is nooit fijn.

Maar goed, het is dan echt het weer, en dat krijg je helaas er niet meer uit. Zeker niet met agressieve middelen bezig gaan. Dat tast het kunststof zeker (verder) aan.
Je kunt het nu gewoon gebruiken.

Misschien kun je met een watervaste stift de vlekjes nog wat wegwerken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:31

Klopt. Het Weer krijg je er niet uit. Wel goed schoonmaken, gewoon met sop, dat stopt het schimmel proces.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:50

Mooi bontje kopen zodat je het niet meer ziet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:01

Als ‘het weer’ schimmel is dan kan je het reinigen met verdunde natuurazijn. Daarna gewoon onderhouden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:07

Ja inderdaad, je kunt het nog proberen met azijn.
Maar ben bang dat het niet meer eruit gaat.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:09

Maar je moet wel het schimmel proces stoppen, de schimmel doden. Dan kan je je zadel gewoon blijven gebruiken.