Show je unieke zadel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Show je unieke zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 15:23

Het leek mij wel leuk om een topic te hebben waar iedereen zijn unieke zadel kan tonen! Ik ben zelf echt een fan van de iets specialere pareltjes dus ben benieuwd wat voor zadels jullie hebben, extra fijn is ook als je het merk erbij vermeldt en wat je ermee doet!

Flubberboot

Re: Show je unieke zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:18

Ik volg! Zelf een simpel zwart dressuurzadel dus niks speciaals :') Hoop wel wat leuke dingen hier voorbij te zien komen!!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:48

Afbeelding
Wat vind je bijzonder? Veel mensen die mijn zadel zien vinden hem bijzonder :-) Dit is een Lauriche.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 18:35

Elk zadel dat niet 'gewoon' is! Aparte kleurencombinatie, speciale tooling, speciale vorm, alles mag!

Mijn foto wilde in het starttopic niet helemaal werken maar bij dezen: het is een Cadiz zadel van deuber&partner :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:36

Afbeelding

Ik ben gek op mooie, speciale zadels. De mijne is een Deuber Ronda deluxe, met mijn Mattes set (dekje + singel) ook heel blij <3

Mijn baby heeft ook alvast een zadel klaar liggen, een trekker Aussie. Iets minder speciaal maar ook weer niet alledaags.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Phrono op 05-02-25 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:37

Ik heb een Deuber Amarant
Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:39

Haha, ik ben ook van de Deuber-brigade (de El Campo):

Afbeelding

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:44

Leuk topic, ik heb een Hidalgo cordoba spezial :)
Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:51

Ik volg ook. Wat een gave zadels zie ik hier al. Die van Waidida lijkt me zooo comfortabel zitten.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 19:56

Melzazu schreef:
Ik volg ook. Wat een gave zadels zie ik hier al. Die van Waidida lijkt me zooo comfortabel zitten.

doet ie ook, echt een wolkje! deze zomer hele lange intensieve tochten mee gedaan en ik had voor de eerste keer geen pijnlijk achterste. :j helaas vrees ik dat ik hem ga moeten verkopen, mijn nieuwe jonge paard heeft een erg korte rug en ik vrees dat het te lang zal zijn.
Het enige jammere is dan wel dat ik er geen wedstrijden mee kan rijden , en budget voor 2 zadels heb ik op dit moment niet helaas. Oh ja en het feit dat de zadelpasser ontiechelijk ver woont en ik me dus blauw betaal aan vervoerskosten. Er is nu ook wel iemand die wel in mijn buurt is maar zij doet nog enkel aanpassen en heeft dus verder geen paszadels meer. Dat i dan ook weer lastig. Ik zit dus nog in dubio :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:59

Tegen al die gave bijzondere zadels kan ik niet op :D En als ik ooit een eigen paard heb... Enkele zadels die voorbij komen lijken zo heerlijk te zitten!
Maar omdat je ook kleurcombinaties noemde, show ik ze wel even. Ik verf voor de hobby oude zadels ;)

Inmiddels heeft de groene ook groene beugelriemen ;)
Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:06

Ik weet niet of mijn zadel echt heel bijzonder is, maar de kleur was destijds een speciale levering, en ik heb em wat gepimpt met zilverkleurige beugels/tack en een cameramount eraan vast gemaakt :D
Afbeelding
Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:06

Waidida schreef:
Melzazu schreef:

doet ie ook, echt een wolkje! deze zomer hele lange intensieve tochten mee gedaan en ik had voor de eerste keer geen pijnlijk achterste. :j helaas vrees ik dat ik hem ga moeten verkopen, mijn nieuwe jonge paard heeft een erg korte rug en ik vrees dat het te lang zal zijn.
Het enige jammere is dan wel dat ik er geen wedstrijden mee kan rijden , en budget voor 2 zadels heb ik op dit moment niet helaas. Oh ja en het feit dat de zadelpasser ontiechelijk ver woont en ik me dus blauw betaal aan vervoerskosten. Er is nu ook wel iemand die wel in mijn buurt is maar zij doet nog enkel aanpassen en heeft dus verder geen paszadels meer. Dat i dan ook weer lastig. Ik zit dus nog in dubio :')

Ik weet niet helemaal of ik je goed begrijp ivm de wedstrijden omdat je ervoor zegt hem waarschijnlijk weg te doen maar hier mag je dus geen wedstrijden mee rijden?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 20:11

Melzazu schreef:
Waidida schreef:

Ik weet niet helemaal of ik je goed begrijp ivm de wedstrijden omdat je ervoor zegt hem waarschijnlijk weg te doen maar hier mag je dus geen wedstrijden mee rijden?

Nee klopt, omdat het niet engels genoeg oogt mag het van de knhs en paardensport vlaanderen niet. De reden is ons nog zoek, maar dat is dus wel een ding dat we vaker tegenkomen met de specialere zadels. In de working equitation mag het wel, en ik plan dat wel met mijn paard te gaan doen, maar een oefendressuurtje in de buurt is ook weleens leuk, zeker in het begin met een jong paard.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:23

Ja ik dacht het al maar had wat dat betreft het reglement niet helemaal in mijn hoofd. Als het wel mocht zou ik wel in zijn om zo’n soort zadel eens te testen maar dan hou ik het maar bij minder speciaal en geniet ik hier mee :D

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 20:26

Melzazu schreef:
Ja ik dacht het al maar had wat dat betreft het reglement niet helemaal in mijn hoofd. Als het wel mocht zou ik wel in zijn om zo’n soort zadel eens te testen maar dan hou ik het maar bij minder speciaal en geniet ik hier mee :D

begrijp ik! als paardlief een wintec past dan koop ik er misschien zo eentje voor erbij haha. Je krijgt ook wel erg veel leuke reacties erop! ik vind de beenvrijheid heerlijk en het contact met je paard echt een stuk beter dan met een lang zweetblad. Maar goed, we gaan nog niet op de feiten vooruit lopen, paardlief is nog geen 3 en nog in de verste verte niet klaar om erop te gaan :+

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:32

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat de mijne er wel bij past!

Ik rij endurance, en dit is een Gaston Mercier compiegne custom made

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:40

Zo leuk om te zien! Hier 'gewoon' vz zadels.

Die Gaston Mercier zadels zien er zo comfy uit he

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:43

Sterre98 schreef:
Zo leuk om te zien! Hier 'gewoon' vz zadels.

Die Gaston Mercier zadels zien er zo comfy uit he

En dat zijn ze zeker! en lekker licht!
Merk bijv wel als ik met een vriendin op pad ben die een wintec 500 heeft en even snel op haar paard stap dat zodra ik terug in de mijne kom ik wel zoiets heb van oehhhh fijn zadel hahahaha.
Ik heb nu ook een GFS sinds kort. Ben benieuwd hoe die zich doorontwikkeld. Maar goed, die is saai zwart :')

Vond wel de wrong op de normale compiegne iets te veel voor mij, dus die heb ik 2/3 laten vullen. Maar het kan dus ook wat ‘strakker’.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:56

Oh wauw ook al zo mooi. Apart ook met dat blauw zo.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 09:30

MyChoice schreef:
[ Afbeelding ]
Wat vind je bijzonder? Veel mensen die mijn zadel zien vinden hem bijzonder :-) Dit is een Lauriche.

Ik kende het merk niet, maar wat een verademing dit zeg! Geen bling, geen rugleuning en geen stootblokken _/-\o_

Ziet eruit als een fijn zadel!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 14:04

Ik zie echt mooie zadels voorbij komen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 14:16

Moska schreef:
MyChoice schreef:
[ Afbeelding ]

Ik kende het merk niet, maar wat een verademing dit zeg! Geen bling, geen rugleuning en geen stootblokken _/-\o_

Ziet eruit als een fijn zadel!

Het is een vrij onbekend merk inderdaad. Het zadel wordt helemaal op de rug van het paard aangepast. En daarna ook aan de ruiter. Voor mijn lange bovenbeen dus een naar voren gesneden blad. Het is een zadel dat (natuurlijk tot op zekere hoogte) altijd aan het paard aangepast kan blijven worden. De kussens zijn van foam. Ik heb er weinig onderhoudskosten aan, maar als er iets mee moet dan moet het meestal wel mee naar Engeland omdat de zadelmaker daar woont. In NL wordt er momenteel een zadelmaker opgeleid om de meeste aanpassingen ook te kunnen doen, dus dat is wel heel fijn. De laatste keer had ik een aanpassing nodig die hij kon doen :)

De zadelmaker maakt een mal van de rug zodat hij altijd kan werken met de ‘rug’ erbij. Paard vond het maar een gek ding haha:

Afbeelding

Het irritante is wel dat ik in geen enkel ander zadel nog kan rijden zonder rugpijn te krijgen. Dit zadel zit mega vrij, maar helpt je wel bij het juist kantelen van je bekken.
Laatst bijgewerkt door MyChoice op 06-02-25 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 14:19

Haha die blik, heerlijk!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 14:20

Ja dit is een paard waarbij je altijd de mening van het gezicht kan aflezen. Lijkt op dr mens :')
Nu heeft ze aan die kant ook een ‘mensenoog’ dus het benadrukt extra zo haha