Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ayasha schreef:geen haat maar had al gezegd ik heb ook les van een instructrice en zoals ik al zei doet hij het zeker niet altijd maar op het moment dat hij het wel doet rent hij dwars door me heen in Spanje word er vaak heel ander tuig gebruikt dan in Nederland dus is hij dit niet gewend hij heeft het bijv met een enkel gebroken pelham helemaal niet en dan loopt ie normaal hij reageert heel goed op hefboom werkingLeer het dier ontspannen ipv er een ‘noodrem’ in te hangen. Help het dier ipv meer dwang.
Mini_horses schreef:Ayasha schreef:geen haat maar had al gezegd ik heb ook les van een instructrice en zoals ik al zei doet hij het zeker niet altijd maar op het moment dat hij het wel doet rent hij dwars door me heen in Spanje word er vaak heel ander tuig gebruikt dan in Nederland dus is hij dit niet gewend hij heeft het bijv met een enkel gebroken pelham helemaal niet en dan loopt ie normaal hij reageert heel goed op hefboom werkingLeer het dier ontspannen ipv er een ‘noodrem’ in te hangen. Help het dier ipv meer dwang.
Ayasha schreef:Doe je paard en jezelf een plezier. Maak eerst je basis in orde. Ga dan wedstrijd rijden.
Mini_horses schreef:voorlopig ook alleen wedstrijdjes onderling hoor en hij is heel lief maar ik wil het liefst het zelfde bit bak en buiten en het kan 10x goed gaan en 11ste X gaat hij aan de kletter
Mini_horses schreef:Hii weet niet of het hier goed staat en anders sorry! Ik heb een super lieve hispano Arab ruin die nu een jaar uit Spanje is en daar gereden is, nu wil ik weer meer starten in de dressuur wedstrijden en rijd ik hem op een dubbele gebroken d trens alleen in gallop trekt hij erdoor heen (ik heb les van goede instructrices alleen is hij in Spanje wss anders gereden) en op buitenrit trekt hij ook af en toe ineens door me heen en gaat hij er van door nu zoek ik een bit die is toegestaan in de knhs maar het liefst wel een noodrem der op heeft (hij doet dit namelijk niet altijd) ik heb hem gereden ook op een enkel gebroken pelham en daar heeft hij dit een stuk minder eigenlijk bijna niet en kan ik hem veel ontspannender rijden
Mooblie schreef:Op buitenrit zou je nog een martingaal kunnen proberen. Deze werkt alleen in wanneer het nodig is. Daarmee kun je aan je basis blijven werken én een noodrem creëren. Daar mag je alleen geen dressuur mee starten.
En verder is het helemaal geen gek idee om je bit af en toe af te wisselen. Zo ga je vanzelf ontdekken waar je paard goed op reageert. Ook bitloos is misschien interessant om te proberen.
DuoPenotti schreef:Wat je kunt proberen is een ongebroken bit.
Geen hefboom.
Voor de paarden die de beweging in de mond van verschillende delen niet fijn vinden.
Bij buitenritten zo ik gewoon niet gaan galopperen, en als hij te heet woord met draven dat ook niet doen, leer hem eerst zo maar rustig te blijven.
En als hij dat braaf doet op ontspannen momenten eens 20 meter draven, en weer stappen en dat uitbouwen.
En is hij op wedstrijd nog te heet, dan nog thuis blijven.
Hefboom mag niet, gelukkig, dus kom je op 3 soorten bitten uit, ongebroken, enkel gebroken en dubbel gebroken.