Mijn oudste Shetlanderman mag binnenkort weer aan het werk onder het zadel, maar dat gaat niet zonder staartriem. Ik heb toentertijd zo'n T-stukje aangeschaft omdat het gedeelte waar de staartriem aan vast werd gemaakt, kapot is gegaan.
Alleen past dit T-stukje niet in de kamer (kamer te smal,T-stukje te breed). Iemand enig idee hoe ik dit zelf op kan lossen? Haakje zou ik eventueel zelf aan het zadel kunnen maken door gaatjes te tappen in de lepel.
Is de kamer dan niet wat te smal dan ?? Wij hadden vroeger op de manege wel eens een riempje die voor aan het zadel aan de ringetjes vast ging en dan helemaal onder het zadel door liep in de kamer naar achter moet je wel een langere staartriem hebben !! Heb helaas geen foto maar werkte prima was eigenlijk voordat ze die mooie ogen hadden .
Heb je van die oogjes voor een hulpteugel aan de voorkant van je zadel? Als je daar paracord aan vastmaakt kun je dat paracord door de kamer onder het zitvlak doortrekken en daar de staartriem aan vastmaken.
Ken meerdere die het zo opgelost hebben.
Hopelijk snap je hoe ik het bedoel
Kidde
Geplaatst: 28-01-25 09:48
Lous schreef:
Kidde schreef:
Kan je het t stukje niet bijsnijden?
Nee, het is gemaakt van hard/dik leer
Ja snap ik, zelf heb ik er ook zo een Maar met een echt scherp mes lukt dat wel