Kort Wit Dressuur Dekje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Snow_White

Kort Wit Dressuur Dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 18:48

Hoi!

Ik ben op zoek naar een wedstrijddekje dat goed bij mijn 17" zadel & klein volbloedje past zonder maxi-dress effect :')

Merken die we tot nu toe al geprobeerd hebben: Back on Track, BR, Lemieux, Anky, Kentucky, Pagony, en Ogilvy...
De selectie in Canada is wat gelimiteerd, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Pony/cob maat is een optie maar ik weet niet precies hoe dat vergelijkt met Full en ik kan het door mijn locatie helaas niet zelf bekijken.

Deze foto laat het probleem relatief goed zien, als het dekje te lang is gaat het een beetje kreukelen wat helaas wat huid irritatie veroorzaakt.
Dit was een Ogilvy "anti-slip" dekje.
Afbeelding

Dit is een BR dekje onder mijn zadel.
Afbeelding

Een simpel Pagony dekje zag er het beste uit, maar dan alleen op een groter paard want voor mijn eigen merrie was hij helaas nog steeds te lang :+
Afbeelding

Qua training gebruik ik oudere dekjes van mijn ponytijd (die niet meer verkrijgbaar zijn) of een VZH dekje omdat de "springboog" bij de schouder geen problemen geeft.
Helaas vind ik de springlook uiteraard niet zo mooi voor een FEI proef, dus hoop ik hier een alternatief te vinden.

Alvast bedankt :D

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 23:30

Ik heb Lemieux cob maat dekjes onder mijn 17,5inch Massimo zadel.

Afbeelding

Afbeelding

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:44

En QHP? Die heeft mooie pony en cob dressuurzadeldekjes. (En goed betaalbaar) Misschien kan je hun benaderen via een privé berichtje via social media voor de maten?
Equiline hebben geloof ik ook meer opties. (Kan je ook zelf samenstellen)
En "vroegahh" heb ik ooit een oornetje samengesteld bij Equest, en die hadden ook heel veel zadeldek opties. In zowel maten als details.

ImLucky

Re: Kort Wit Dressuur Dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:27

ik onder mijn 17'' ook lemieux cob of M ipv L...

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:48

Lemieux idd. De carbon versie valt sowieso al kort (in beide richtingen) en paste netjes op mijn d-pony met een kort zadel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:25

Harry's Horse maat cob gaat bij ons goed. Pony is 1.53 17"dressuur zadel

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:15

Ik heb ook maat Cob of pony onder een 17" zadel. Van o.a. LeMieux, Eskradon en Equatrian Stockholm. Passen beter dan de full!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:21

Misschien EDIX? De meeste pads hebben maten erbij staan in de omschrijving. Deze is misschien een goede optie vanwege het hapje eruit? https://www.edixsaddles.com/product/edi ... saddlepad/

Ze hebben ook pads voor onder kinderzadels, daar zou je ook nog naar kunnen kijken. EDIX heeft ook dealers in Canada zitten :)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:16

Sowieso maat cob. Ik heb een PS of Sweden dekje onder mijn 17 inch zadel (en een pony):
Afbeelding

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 16:48

Dankjewel voor alle tips!

Ik moest uiteindelijk helaas naar Nederland ivm een begrafenis, maar ondanks de trieste omstandigheden kon ik natuurlijk wel even snel zelf naar de ruitersportzaak :o

Ik heb nu een klein PS of Sweden en Eskadron dekje om mee naar Canada te nemen :D