ervaringen met kaptoom harry's horse + de anatomic versie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

ervaringen met kaptoom harry's horse + de anatomic versie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 13:56

hallo allemaal,

Ik wilde voor mijn jonge paard misschien een kaptoom aanschaffen met bitriempjes aan om zo op latere termijn het bit gewend te maken.
Nu dacht ik eerst aan de micklem maar wegens het toch wel hoge prijskaartje ben ik even gaan verder zoeken.

Ik kwam op de harry's horse kaptoom anatomical uit, ik weet dat hij op het paard op de foto slecht past maar hebben jullie hier ervaringen mee?

Afbeelding

Afbeelding

omdat ik liever bruin tuig heb kwam ik ook nog op deze uit, dit is de gewone kaptoom van harry's horse. Ook hier weer benieuwd naar jullie ervaringen!

Afbeelding

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 22:10

Ik heb hem gekocht in maat cob voor mijn nieuwe paard. Ik heb het idee dat hij erg groot valt maar ze heeft ook een kleiner hoofd dan ik had verwacht.

snorkel1986

Re: ervaringen met kaptoom harry's horse + de anatomic versie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 22:18

Ik heb de gewone 2e hands gekocht en bevalt mij voor dat geld prima
Heb hem gebruikt met beleren van mijn jonkie en nu nog met longeren

JornaR

Re: ervaringen met kaptoom harry's horse + de anatomic versie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 23:06

Ik gebruik de gewone voor het grondwerk en longeren. Bij mijn vorige paard ook een lange tijd mee gereden. Ik gebruik hem nu altijd zonder bit, maar bit is makkelijk te bevestigen met de bitclips. Ik vind het ideaal :)
Fijne zachte kaptoom wat niet al te veel schuift. Leer is na jaren gebruik ook nog erg mooi en soepel. Ze vallen inderdaad wel wat groot

DanielleDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:27

Ik heb de gewone ook en ben er echt heel tevreden mee! Het leer blijft mooi, en de pasvorm is fijn voor mijn paard. Hij valt inderdaad wat groot, dus je moet wel goed opletten met de maat. Voor het bitgebruik vind ik hem ideaal, je kunt de bitriempjes makkelijk bevestigen en weer losmaken. Zeker voor dat prijsje is het een aanrader!