Waar een goede back cinch te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skyla

Waar een goede back cinch te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 15:16

Ik ben op zoek naar een back cinch voor mijn western zadel maar er zijn weinig sites die ze hebben en 2ehands kan je er ook amper om zoeken aangezien haast geen enkele fb groep een zoek post toelaat.

Ik zoek eentje die op de buik wat breder zit en de kleur cognac/havana heeft.
Omdat we maar recreatief rijden liefst ook geen die excl verzending al richting de 150€ is.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 15:18

troi

Re: Waar een goede back cinch te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 15:26

Arthur bellen. Van de westernshop. Die heeft er zat

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 15:47

Lizz schreef:
Is deze dan te duur? Is volgens mij gratis verzenden.

https://greendistance.shop/winkel/defau ... reloaded=1

Op etsy zijn ze ook te vinden.

https://www.etsy.com/nl/listing/1794733 ... 1794733742

De eerste zou ik nog goed vinden maar de fenders zitten er niet bij. En ik heb deze ook nog nodig.

Etsy heb ik ook al zitten kijken want er staan er echt mooie op maar heb daar nog nooit wat besteld. :+ is dat te vertrouwen? Want dat komt soms toch van ver weg? Hoe zit het dan met douane en verzendkosten?

troi schreef:

Kan je hem gewoon bellen met die vraag? En verzendt hij? Want ik heb al op zijn site zitten kijken en zie het er niet op staan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 16:43

Gewoon voor de leuk een back cinch gebruiken is enkel voor de looks.
Je moet weten hoe en wat kwa lengte en vast maken anders zijn het maar gevaarlijke rot dingen.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 17:50

Popstra schreef:
Gewoon voor de leuk een back cinch gebruiken is enkel voor de looks.
Je moet weten hoe en wat kwa lengte en vast maken anders zijn het maar gevaarlijke rot dingen.

Ik wil deze niet eventjes voor de leuk maar wel omdat we deze nodig hebben.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 18:19

Skyla schreef:
Lizz schreef:
Is deze dan te duur? Is volgens mij gratis verzenden.

https://greendistance.shop/winkel/defau ... reloaded=1

Op etsy zijn ze ook te vinden.

https://www.etsy.com/nl/listing/1794733 ... 1794733742

De eerste zou ik nog goed vinden maar de fenders zitten er niet bij. En ik heb deze ook nog nodig.

Etsy heb ik ook al zitten kijken want er staan er echt mooie op maar heb daar nog nooit wat besteld. :+ is dat te vertrouwen? Want dat komt soms toch van ver weg? Hoe zit het dan met douane en verzendkosten?

troi schreef:

Kan je hem gewoon bellen met die vraag? En verzendt hij? Want ik heb al op zijn site zitten kijken en zie het er niet op staan.

Fenders?

Etsy zou ik ook niet direct vertrouwen, zitten veel leveranciers uit India op. Niet dat erg is, ze leveren wel en vaak ook wel redelijke kwaliteit, maar je zit met importkosten. En dat kan weer vervelend uitpakken natuurlijk.

Arthur kun je zo bellen, hij verzendt ook.

Ik heb hier nog een back cinch liggen. Zat bij m'n westernzadel. Maar hier dus niet nodig, dus ook niet in gebruik. Ik vind het alleen jammer om te verkopen omdat dan voor mijn gevoel mijn zadel niet meer compleet is. Ik weet ook niet of het de waarde vermindert omdat die officieel bij mijn trailzadel hoort. Maar ik weet ook dat bijna niemand zo'n ding gebruikt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 19:05

Skyla schreef:

Mag ik vragen waarom je hem nodig hebt ??

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 20:53

germie schreef:
Fenders?

Etsy zou ik ook niet direct vertrouwen, zitten veel leveranciers uit India op. Niet dat erg is, ze leveren wel en vaak ook wel redelijke kwaliteit, maar je zit met importkosten. En dat kan weer vervelend uitpakken natuurlijk.

Arthur kun je zo bellen, hij verzendt ook.

Ik heb hier nog een back cinch liggen. Zat bij m'n westernzadel. Maar hier dus niet nodig, dus ook niet in gebruik. Ik vind het alleen jammer om te verkopen omdat dan voor mijn gevoel mijn zadel niet meer compleet is. Ik weet ook niet of het de waarde vermindert omdat die officieel bij mijn trailzadel hoort. Maar ik weet ook dat bijna niemand zo'n ding gebruikt.

Ik kan niet op het Nederlandse woord komen maar wat ik zei klopt dus niet. Maar de stukken leer die tussen de singel en zadel zitten. Deze moet ik ook nog hebben. Sanglon, contre sanglon.

Ik heb 2 zadels en er zat helaas telkens geen bij.

Ik ga morgen eens Arthur contacteren.

DubbelFun schreef:
Skyla schreef:

Mag ik vragen waarom je hem nodig hebt ??

Voor de reden dat hij gemaakt is.
We gaan veel op wandel en dit op ruw en niet vlak terrein. Een steile helling af zonder back cinch wil ik niet nog eens doen.
Daarnaast beginnen we dit jaar ook met koewerk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:12

Die sanglon kun je gewoon overal kopen hoor. Ik heb er 1 zonder tooling en 1 met tooling.

Ik heb 2 keer een zadel gekocht en beide keren zat die er bij. Bij het zadel wat ik nu op mijn paard heb dus ook, en Arthur raadde zelfs aan om er maar gewoon mee te gaan rijden, want daar was het immers ook voor bedoeld. Mijn instructeur zei van is niet nodig. Dus ik heb hem er afgehaald.
Met buitenritten met bepakking schijnt het inderdaad een goede investering te zijn, daar had Arthur het ook over.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:58

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:12

Skyla schreef:
Voor de reden dat hij gemaakt is.
We gaan veel op wandel en dit op ruw en niet vlak terrein. Een steile helling af zonder back cinch wil ik niet nog eens doen.
Daarnaast beginnen we dit jaar ook met koewerk.

Dat zijn idd dé redenen om hem nodig te hebben.

Die riemen heetten flankstraps/billets en als je veel keus wilt hebben (en zo te lezen woon je toch al niet in NL) kun je best eens op Ebay.usa kijken. Daar heb je de beste/grootste keus.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... h&_sacat=0

Citaat:
Arthur raadde zelfs aan om er maar gewoon mee te gaan rijden, want daar was het immers ook voor bedoeld.
Behalve dat het hier in NL gewoon niet nodig is zolang je niet in de Limburgse heuvels woont en/of aan 'koeien' doet....
Verder heeft 95% geen idee hoe zo'n ding echt vast hoort te zitten en bij onkundig gebruik kan het ding ronduit gevaarlijk zijn/worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:38

SCC schreef:
https://www.kramer.nl/Themas/Western-ri ... gKZAfD_BwE

https://www.ruitersportimport.nl/pool-s ... gLb_PD_BwE

Ik heb er 1 in set met mijn zadel, gebruik het niet, maar wil m ook niet weg doen ivm toekomst. (zadel heb ik op maat en naar eigen wens laten maken en alles is nu 1 geheel)
maar is het niet een optie voor jou om langs een goede zadel-tuigmaker te gaan en er 1 te laten maken?
dan heb je de vorm/lengte en kleur naar keuze

Ik denk dat er zo best wel wat van die achtersingels bij mensen thuis liggen en nooit gebruikt worden en mogelijk ook nooit gebruikt gaan worden. Ik doe de mijne ook niet weg, ook al is het een vrij simpele, hij hoort bij mijn zadel.