Ligging zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Des_sie

Ligging zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 21:11

Hoi allemaal!

Ik vraag me af hoe jullie dit zadel vinden liggen? Ben in twijfel of ik hier nog mee kan rijden. De afspraak met de zadelmaker staat!
Maar ben benieuwd na jullie mening? Kan ik tot de afspraak hier mee blijven rijden?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:17

Ik vind dat vanaf deze foto's slecht te oordelen. Heb je ook een foto waar de schouderpartij goed op te zien is? Van verder af genomen?
En van opzij?

Zowieso bij twijfel niet doen.
Ga lekker wandelen, vrijheidsdressuur, poetsen troetelen.

Ik vind je paard ook wat schaal. Misschien is even rustig aan doen ook wel goed voor haar/hem :)

Des_sie

Re: Ligging zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 21:19

Ja klopt hij is aan de schrale kant. Ik heb hem nu net een maandje en het is echt een reus haha.
Hij is inmiddels al behoorlijk aangekomen en rij hem ook nog niet zovaak 1/2x de week :)
Ik zal nog even andere fotos maken!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:32

Weet niet hoelang je afspraak nog duurt.. maar op basis van je foto's die zeker niet ideaal gemaakt zijn zeker ik wat krap en en idd hij is vrij schraal..

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:39

Of de boommaat in de richting van kloppend is kan ik zo niet echt zien maar wat ik wel al zie is dat het zweetblad afstaat en de uiteinden van de kussens lijken ook iets te zweven. Mijn gevoel zegt dus dat dit niet past. Hopelijk heb je snel de afspraak staan!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 22:04

hij lijkt wat te wijd, waardoor hij voorover kiepert.. echter ben ik het met mijn medebokkers eens dat het erg lastig is om aan de hand van deze foto's überhaupt wat zinnigs te zeggen

Des_sie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 22:27

Ik zal morgen nieuwe fotos maken! En ja ik weet dat hij te schraal is daar zijn we mee bezig :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 22:35

Afgaande op de laatste foto zou ik er niet mee rijden. Achteraan gaan de kussens niet mooi mee met de vorm van de rug (rug is vlakker) dus ik vermoed dat het zadel gaat op en neer kippen als je rijdt, lijkt me niet prettig. Ook vind ik dat je niet zoveel ruimte hebt boven de schoft, zou best kunnen dat het gaat drukken zodra daar ruitergewicht op komt. Dus veiligste lijkt me om af te wachten, zeker bij een nieuw paard is het belangrijk om niet al direct pijnlijke indrukken achter te laten.

Zamak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 23:07

Ik zou hier echt niet mee gaan rijden. Nu al nauwelijks ruimte boven de schoft, laat staan als je erop zit. Verder oogt het ook nog niet top, hoewel (zoals al eerder gezegd) de foto's niet helemaal een goed beeld geven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 09:35

Op die laatste foto is te zien dat het zwaartepunt van het zadel te ver naar achteren ligt wat er op duidt dat het niet goed past. Ik zou hier dus ook niet mee gaan rijden.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 00:42

Op basis van deze slechte fotos zeg ik dat de boom te breed is. Kijk eens hoe hij ligt met een bontje eronder.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 02:15

Ik heb de tweede en derde foto met een pijnlijk gezicht bekeken.
Dit zadel duwt op de schoft met gewricht en de schouders hebben geen ruimte. Kussens sluiten niet aan voor en zadel ligt onbelast helemaal niet in balans. Dezr gaat wippen met rijden vrees ik.

Des_sie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 18:26

Ik heb er inderdaad niet mee gereden en inmiddels een goed passend zadel!