Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
loulou schreef:Een hengstendeken zoals deze : https://nzdeken.nl/product/new-zealand-deken/
DuoPenotti schreef:loulou schreef:Een hengstendeken zoals deze : https://nzdeken.nl/product/new-zealand-deken/
Deze.
Als New Zeeland dekens kapot gaan is er geen ander alternatief meer ben ik bang
Jolliegirl schreef:Hoe duidelijk geeft jouw paard aan GEEN deken te willen...?
Zowel zomers niet...als swinters dus niet.
Hoeveel signalen zijn er nodig dat jij ernaar gaat luisteren?
Meer heb ik er niet op te zeggen.
Soms is het nou eenmaal zo...
Jolliegirl schreef:Hoe duidelijk geeft jouw paard aan GEEN deken te willen...?
Zowel zomers niet...als swinters dus niet.
Hoeveel signalen zijn er nodig dat jij ernaar gaat luisteren?
Meer heb ik er niet op te zeggen.
Soms is het nou eenmaal zo...
Marije_jiplover schreef:Het kan aan zoveel liggen.
Pasvorm, materiaal van de voering, te warm, verveling.
Ik lees Bucas, ik had er een die absoluut niet tegen die stay dry voering kon, dat vond hij vreselijk, gewoon een zo glad mogelijke voering ging wel. Vliegendeken ook liever niet, die deed ik dus bij hem alleen op als het echt heel erg was met vliegende insecten, anders alleen een vliegenkap en het lijf bloot en veel insprayen.
Hij trok de dekens gelukkig niet stuk, maar had wel enorme jeuk na het afdoen van een deken die hem niet lekker zat.
Een katoenen voering ging ook niet lekker, alleen die echt gladde nylon voeringen werkte voor hem het best.
En dan lag het ook nog aan het wasmiddel, hij kon niet tegen alles. Moest ik met dekjes wassen ook serieus rekening mee houden.
In elk geval vindt jouw paard deze dekens niets, dat is wel duidelijk, aan jou de taak om uit te zoeken wat wel werkt (en dan niet omdat hij het niet stuk kán krijgen, maar omdat het lekker genoeg zit dat het niet stuk hoeft van je paard).
Puppetje schreef:In die fase zit mijn paard nu Elisa2. Hij is jong en alles moet kapot of minimaal met de benen bewerkt worden. Er staan wel eens menwagens achter hem met opzadelen en hij gaat gewoon met zijn achterbenen proberen om op die menwagen te staan. Benen in emmers zetten is ook een hit.
Emmers rondslingeren en kapot maken ook.
Het scheuren van de dekens is nu een leuk tijdverdrijf geworden. Vorige winter was er niets aan de hand, maar hij heeft het ontdekt met de vliegendekens deze zomer in het land.
Ik zal eens naar een New Zealand deken kijken. Hij moet een sterke binnenkant hebben aangezien die kapot gemaakt wordt. De buitenkant laat hij heel. Ook de dekens van de paarden waar hij mee buiten staat laat hij heel. Het gaat echt om de binnenvoering en dan die witte vulling eruit trekken.
Puppetje schreef:In die fase zit mijn paard nu Elisa2. Hij is jong en alles moet kapot of minimaal met de benen bewerkt worden. Er staan wel eens menwagens achter hem met opzadelen en hij gaat gewoon met zijn achterbenen proberen om op die menwagen te staan. Benen in emmers zetten is ook een hit.
Emmers rondslingeren en kapot maken ook.
Het scheuren van de dekens is nu een leuk tijdverdrijf geworden. Vorige winter was er niets aan de hand, maar hij heeft het ontdekt met de vliegendekens deze zomer in het land.
Ik zal eens naar een New Zealand deken kijken. Hij moet een sterke binnenkant hebben aangezien die kapot gemaakt wordt. De buitenkant laat hij heel. Ook de dekens van de paarden waar hij mee buiten staat laat hij heel. Het gaat echt om de binnenvoering en dan die witte vulling eruit trekken.