Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bielsje schreef:Wat is het probleem met andere zadels bij je paard? Bij mij is KN bijna het enige zadel dat niet naar voren schuift, maar ik heb de Tango met ingebouwde voorsingel en dat heeft de Allegro niet geloof ik.
Voor mijn paard ligt een Hulsebos vergelijkbaar met mijn KN, een ander merk dat goed blijft liggen ben ik verder nog niet tegengekomen.
XladyX schreef:Misschien een ander alternatief, maar worden de klachten van je rug veroorzaakt door verkeerde houding, harde zitting etc? Want misschien is een nieuwe (gel) zitting, verplaatsen van de kniewrong etc wel de oplossing daarvoor als dat zo is. Of hetzelfde zadel in nieuwere/zachtere versie? Of een seatsaver proberen? Ik kom net uit de slopende zoektocht voor 1 van mijn paarden voor een passend zadel dus als het jouw paard past is dat ook een hoop waard. Natuurlijk net zo belangrijk dat het jou ook past maar misschien zijn er dan nog oplossingen te vinden ipv een ander merk.
Qua zachte zadels zou ik zeggen inderdaad Kentaur, Sella, Hulsebos (tweedehands), Seabis (of Ruiz Diaz), Schutte. Kent & masters en Albion vond ik ook redelijk zacht. Deze merken hebben allemaal verschillende modellen met verschillende pasvormen ook.
muis_lover schreef:Bielsje schreef:Wat is het probleem met andere zadels bij je paard? Bij mij is KN bijna het enige zadel dat niet naar voren schuift, maar ik heb de Tango met ingebouwde voorsingel en dat heeft de Allegro niet geloof ik.
Voor mijn paard ligt een Hulsebos vergelijkbaar met mijn KN, een ander merk dat goed blijft liggen ben ik verder nog niet tegengekomen.
Hij heeft een hoge lang doorlopende schoft maar is ook nog eens niet goed gevuld naast de schoft en zadels lijken snel op zijn schouder te liggen of te klemmen
Hulsebos heb ik inderdaad ook wel gezien maar weer niet zo goed naar welk model ik moet kijken