ERREPLUS zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skogan

ERREPLUS zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 18:06

Hello,
Ik heb gezocht, maar toch geen topic gevonden over Erreplus zadels.

Ik heb laatst Erreplus Connect getest op twee paarden. Echt gaaf en erg confortable zadel die wel technisch blijft.

Hebben jullie ook een Erreplus? Dressuur of springen?

Hoe is het mogelijk om te weten welk boom erin zit met de wat oudere modellen? De eene voor de rechte rug?

Nieuw zadel voor 5k is niet mogelijk voor mij, dus ik zoek wat meer info over andere dressuur modellen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:52

Ik heb een freestyle gehad, die paste helaas niet bij mijn lichaamsbouw, en een DM maar deze paste niet op mn paard(boom was te curved, en paard had een extreem rechte rug). Overigens is de Connect al weer een generatie later dan de modellen die ik noem, en volgens mij qua zitcomfort voor de ruiter al een stukje verder door ontwikkeld. Het kan dus zijn dat als je tweedehands bij een ouder model uit komt je wellicht niet het "wauw" gevoel hebt als bij je proefrit met de Connect. Je zou ook nog de Adeline kunnen proberen als alternatief, dat was/is ook een heel gewild zadel in het zitcomfort.

Naar mijn weten kun je het niet uit het serienummer opmaken wat voor boom erin zit. Hoe supportieve zij zijn in ItaIië durf ik je niet te zeggen. Wel is het zo dat alle Erreplus zadels op de infrarood pers kunnen om de boommaat aan te passen de breedte.

Skogan

Re: ERREPLUS zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-24 14:17

Bedankt Flevolander.
Ik heb DM op marktplaats gezien en vroeg juist naar het boom. Bedankt voor antwoorden, dus boom is curved.
Ik wil nog graag Impuls testen.. En er is nog een model die zal binnenkort uitkomen met kortere wrong.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:24

Skogan schreef:
Bedankt Flevolander.
Ik heb DM op marktplaats gezien en vroeg juist naar het boom. Bedankt voor antwoorden, dus boom is curved.
Ik wil nog graag Impuls testen.. En er is nog een model die zal binnenkort uitkomen met kortere wrong.

De DM die ik had wel inderdaad, echter weet ik niet of de DM met verschillende bomen geproduceerd werd toen der tijd..

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:42

Flevolander schreef:
Ik heb een freestyle gehad, die paste helaas niet bij mijn lichaamsbouw, en een DM maar deze paste niet op mn paard(boom was te curved, en paard had een extreem rechte rug). Overigens is de Connect al weer een generatie later dan de modellen die ik noem, en volgens mij qua zitcomfort voor de ruiter al een stukje verder door ontwikkeld. Het kan dus zijn dat als je tweedehands bij een ouder model uit komt je wellicht niet het "wauw" gevoel hebt als bij je proefrit met de Connect. Je zou ook nog de Adeline kunnen proberen als alternatief, dat was/is ook een heel gewild zadel in het zitcomfort.

Naar mijn weten kun je het niet uit het serienummer opmaken wat voor boom erin zit. Hoe supportieve zij zijn in ItaIië durf ik je niet te zeggen. Wel is het zo dat alle Erreplus zadels op de infrarood pers kunnen om de boommaat aan te passen de breedte.

Als je contact opneemt met een retailer kunnen ze aan de hand van het serienummer wel zien welke boommaat het zadel heeft/origineel had.

Ik heb een Connect gehad en ben onlangs overgestapt op een Connect WR. Ik heb altijd heel fijn kunnen rijden met de klassieke Connect, maar de WR past mijn paard en mij nog weer een slag beter. Echt een fantastisch zadel!

Skogan: is het voor jou geen optie om een keer een zadelpasser langs te laten komen en wat verschillende modellen te proberen? Dan hoef je niet direct een nieuw zadel aan te schaffen, maar weet je wel in welke richting je precies moet gaan zoeken voor een tweedehands.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-24 16:11

Ik heb juist Connect geprobeerd en was het wow. {:} op beide paarden.
Ook nog connect wr erop gezeten, maar was 17 (ik moet eigenlijk 18 hebben) en was net iets te wijd voor het paard, dus was een leuke zadel maar niet echt wow, zoals Connect classic.
Volgende week nog één keer proberen Connect en Impulse, beide 18, medium boom.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 16:25

Ik heb zelf een Erreplus Connect gehad op mijn jonge merrie 5 jaar geleden. Dubbel zweetblad. Lag geweldig goed.

Wat mij nu vooral opvalt is dat er heel veel Erreplus op paarden ligt, maar dat er ook heel veel niet geweldig liggen. Ik jureer veel en helaas zie ik, te veel, onstabiele zadels voorbij komen.

Maar als het zadel goed passend is, dan heb je er echt een fijn zadel aan! Blijft ook echt super netjes en slijt weinig.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-24 17:07

Vorig jaar ik heb meerdere Stubben zadels geprobeerd. De Euphoria zat fantastisch op mijn oude paard, echt geweldig. Heb deze model ook geprobeerd op mijn jonge paard, maar zat gewoon. Niet slecht, maar ook geen wow effect. Hij was toen 4jaar oud en het was te vroeg om splinternieuwe zadel op maat maken voor hem. Nu zal hij in 5 maanden 6jr worden en all mooi gebouw. Dus wel wat seriouze werk begonnen. En ik moet ook wat meer confort hebben met mijn versleten rug en oude botten _O- maar wel een zadel die steeds makkelijker is om aan te passen, want hij is toch steeds jong paard en nog niet uit gegroeid.
En die Erreplus plus was 'n wow effect vanaf de eerste passen. En ook helpt het zadel mij om meer rechte houding te hebben. En de grip van leer is ook erg positief. Zadel dat ik heb getest is al 2jr oud en regelmatig gebruikt.
Volgende week Impulse proberen. I' m looking forward **\O/**

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 18:51

Ik heb vandaag Erreplus Impulse geprobeerd. Zat helemaal niet goed. Toch niet de goede model voor mij. Toen nog één keer, Connect geprobeerd en weer heel erg goed gevoel met paard die vrolijk en voorwaarst was *\%/*

Knoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 19:28

Hier op alle 3 de paarden een erreplus connect. Ook springzadels op alle 3 maar dat zijn verschillende types.
Het valt en staat, zoals met elk zadel, bij het goed passend laten maken door een zadelmaker. Zeker in het begin als de wolvulling zich nog moet zetten moet je wellicht iets eerder de zadelmaker weer bellen dan na 1 jaar.
Maar goed wij hebben al jaren erreplus en eigenlijk altijd tevreden geweest.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 19:33

Bedankt voor je ervaring, Knoet.
Zadel dat ik heb geprobeerd is al 2jr oud, is all ingereden en ik heb mogelijk om deze te kopen. Zelfs tweedehands blijf wel dure aanschaf.

Silverfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:35

Excuses dat ik hier inbreek.
Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen een Erreplus Impulse en Connect.
Ook ik ben namelijk op zoek naar een tweedehands model, mono, 17 inch.

Ik merk dat ik het lastig vindt om tweedehands te kopen, omdat je de verschillende modellen niet kan uitproberen op het paard. Hoe doen jullie dat?

Laatst heb ik op een Impulse gereden en dat beviel mij en paard opzich goed. Maar ook benieuwd naar de verschillen met de Connect.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 09:44

Hier een Erreplus connect heel fijn zadel, het enige nadeel vind ik dat het vuil aantrekt ofzo heb ik het gister gepoetst is het de volgende dag al weer vies na het rijden. Het is ook kalfs leer begreep ik misschien daarom maar merk dat ik me eraan irriteer. Nu is het niet zo dat ik daarom een ander zadel zou nemen maar toch irritant.

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 00:46

Dresjoepie, ik weet niet wat het is voor de oudere modellen, mijn zadelfitter zei dat Erreplus gebruikt jonge stierenhuid (sorry ik weet niet de nederlandse word voor... franse is TAURILLION)

Silverfields, tot nu toe mocht ik 3 modellen uitproberen : Connect, Connect WR en Impuls.
Wel alle zadels waren niet dezelfde maat (Paard/zit)
Ik heb eerst Connect uitgeprobeerd (31/18) zat erg goed op beide paarden. Toen Connect WR (32/17) dus kleiner zit en meer padding op de paard.. zat goed, maar geen wow effect.. En toen nog Impuls (18/31) maar ik zat echt niet goed in het zadel. Zadelfitter zei dat het goede zadel is voor beginnende ruiters in dressuur, maar als je meer techniche zit zoekt, zit niet niet meer goed erin.
Natuurlijk mijn paarden hebben beide rechtere rug, duz proberen Freestyle ou Adeline, is niet erg mogelijk voor mijn.
Maar ik zoou zeggen, probeert zo veel zadels je kunt proberen :)