OneK cap - welke schaal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elli99

OneK cap - welke schaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 11:09

Hi!!

Nu de hypostore 30% korting heeft wil ik eindelijk een nieuwe cap kopen. Mijn ogen zijn eigenlijk gericht op de OneK convertible avance. Maar nu weet ik niet welke schaal ik moet nemen...

Mijn hoofdomtrek is 56cm, mijn huidige cap is 57cm.

Afbeelding

Dit is hun maattabel, zoals je ziet zit ik dus of in schaal 1 of in schaal 2.

Is er iemand hier die toevallig ook een oneK heeft en mij een beetje advies kan geven? Ik wil het er wel op gokken namelijk, de Hypostore is net even te ver om heen te gaan en te passen.

FleurSandro

Re: OneK cap - welke schaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 11:26

Ik heb OneK gepast een tijdje geleden, een maat kleiner dan mijn Samshield cap. Wel vond ik hem helemaal niet fijn zitten. Alsof mijn hoofd bij een val net zo doormidden zou breken als de cap zelf :')
Daarnaast zat voor mij het kinbandje heel erg naar voren waardoor het bandje in de natuurlijk positie voor mijn kin kwam ipv eronder

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 13:46

Tja dit is zo moeilijk, ieder hoofd is anders. Het zou natuurlijk het beste zijn als je even gaat passen, want zoals hierboven al gezegd is past niet elke cap fijn op ieder hoofd. Maar als je dat niet wilt: als je nu een maat 57 cap hebt, zou ik voor een maat L gaan.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:02

Ik zou naar een winkel in de buurt rijden, passen en dan online bestellen bij een ander.

Dit is niet iets om te gokken.

Noukjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:05

Ik heb ook maat 56 qua omvang. Ik heb destijds een schaal 1 besteld met een M liner.

Echter was schaal 1 te groot, deze heb ik omgeruild voor een schaal 0, maar de m liner wel gehouden.

Bij Hypostore deden ze daar niet moeilijk over. Super fijn service.

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:58

FleurSandro schreef:
Ik heb OneK gepast een tijdje geleden, een maat kleiner dan mijn Samshield cap. Wel vond ik hem helemaal niet fijn zitten. Alsof mijn hoofd bij een val net zo doormidden zou breken als de cap zelf :')
Daarnaast zat voor mij het kinbandje heel erg naar voren waardoor het bandje in de natuurlijk positie voor mijn kin kwam ipv eronder

Dat is vreemd want samshield en onek hebben letterlijk dezelfde schaal en kinband...

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:00

Ik geloof dat je schaal 2 moet hebben, als ik jou was zou ik de liners 56 ovaal en rond bestellen en 57 ovaal en rond en kijken welke je het fijnste vind de andere kan je ww wel terug sturen. Ben zelf super blij met mijn Onek^^

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:02

JameyDL schreef:
FleurSandro schreef:

Dat is vreemd want samshield en onek hebben letterlijk dezelfde schaal en kinband...

Nou, om het dan nog vreemder te maken:

Ik had bij Hypostore alles gepast incl. OneK en op een lijstje gezet. Uiteindelijk met Black Friday een aantal jaar geleden een OneK met mips gekocht (die ik had gepast was zonder mips). Bleek helemaal niet te passen bij mijn hoofd! Te klein (in dezelfde maat als wat ik gepast had) maar sloot ook niet goed aan. Ik had ook druk van het kinbandje, met de OneK die ik gepast had was dat niet.

Hypostore als topwinkel deed niet moeilijk, ik ben uiteindelijk alsnog naar een Samshield geswitcht en kreeg alsnog de BF korting.

Maar zelfs de ene OneK is dus niet de andere OneK.

Kortom, het beste advies luidt: naar een winkel toe en passen. :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 18:32

Ik heb zelf een binnenliner in maat L (57-58) en een schaal/maat 2 (57-60)
Maar zoals gezegd, is ieder hoofd+gevoel weer anders. (en ik vond de ene soort cap die ik op het oog had mij absoluut niet staan :+ )

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 17:45

ik heb ze gepast, maar zitten totaal niet lekker.